250893
۳۰ دی ۱۴۰۲
حقوق بشر

کودکان تحت تاثیر جنگ‌‎افروزی‎های آمریکا

میلیون‌ها کودک در سراسر جهان بهای جنگ‌های آمریکا در کشورهای مختلف و نیز حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی این کشور را می‌پردازند.

به گزارش کودک پرس ، برنی سندرز، سیاستمدار و سناتور سرشناس آمریکایی به‎تازگی با اذعان به نقش آمریکا در آسیب به کودکان در غزه، گفت: این حقیقت که کودکان به دلیل کمک‌های نظامی آمریکا جان خود را از دست می‌دهند، شرم‌آور است.

جنگ‌افروزی، مداخلات و حمایت‌های نظامی آمریکا بهای سنگینی را به غیرنظامیان در کشور‌های مختلف تحمیل کرده است و یکی از اصلی‌ترین قربانیان این سیاست واشنگتن همواره کودکان بوده‌اند.

کشتار کودکان غزه

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس این رژیم تا امروز بر کسی پوشیده نیست؛ این حمایت همه‌جانبه اصلی‌ترین عامل تشدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مصون ماندن آن از پاسخگویی در سطح بین‌المللی است.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه، بمباران بی‌امان مناطق مسکونی و غیرنظامی را ادامه داده و تاکنون به شهادت بیش از ۲۴ هزار نفر و مجروح شدن بیش از ۶۰ هزار نفر منجر شده است.

بخش عمده‌ای از این قربانیان زنان و کودکان هستند به گونه‌ای که حدود ۱۰ هزار نفر از شهدای غزه را کودکان تشکیل می‌دهند.

با وجود این جنایت‌های هولناک آمریکا نه‌تنها حمایت خود را از رژیم صهیونیستی دریغ نکرده بلکه بر حجم کمک‌های نظامی و تسلیحاتی به این رژیم افزوده است.

علاوه بر این آمریکا از صدور قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی جلوگیری کرده و حتی قطعنامه توقف درگیری و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را در شورای امنیت وتو کرد.

این حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی همزمان با محاصره همه‎جانبه‌ای است که رژیم صهیونیستی در کنار تجاوز بی‌امان خود بر ساکنان غزه اعمال کرده است؛ این محاصره موجب شده که دسترسی ساکنان غزه به مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، دارو و بسیاری از اقلام حیاتی با مشکل مواجه شود.

نهاد‌های مختلف بین‌المللی هشدار داده‌اند که این اقدامات رژیم صهیونیستی حدود ۸۰ درصد از جمعیت غزه را در معرض گرسنگی و قحطی قرار داده و بسیاری با مرگ بر اثر گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

حمایت آمریکا از این جنایت‌ها موجب شده که از واشنگتن به‌عنوان شریک جنایت جنگی و نسل‌کشی علیه مردم غزه یاد شود.

کودکان افغانستانی قربانی جنگ آمریکا

حضور نظامی ۲ دهه‌ای آمریکا در افغانستان تبعات بسیاری را برای غیرنظامیان و به‌ویژه کودکان در این کشور به همراه داشته است.

رسانه‌ها و نهاد‌های مختلف آمار‌های متفاوتی از کودکانی که قربانی اشغالگری آمریکا شده‌اند ارائه می‌دهند.

آنچه پس از ۲۰ سال باقی می‌ماند نسلی از کودکان است که تمام زندگی آن‌ها تحت تأثیر رنج و تأثیر جنگ قرار گرفته است؛ بزرگی رنج این کودکان افغانستانی در ۲ دهه فراتر از بیان است.

تجاوز به عراق و مرگ هزاران کودک

تجاوز نظامی آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ با جنایت‌های بسیاری همراه است که بهای این جنایت‌ها را غیرنظامیان و به‌ویژه کودکان داده‌اند.

از سال ۲۰۰۵ دستکم ۱۲۰ هزار کودک در سراسر جهان در قاره‌های مختلف در اثر جنگ‌ها کشته یا معلول شده‌اند که به‌طور متوسط ۲۰ کودک در هر روز است.

بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۲، بیش از ۳۱۵ هزار تخلف شدید علیه کودکان در جنگ از سوی سازمان ملل در سراسر جهان تأیید شد، که نمونه‌ای واضح از تأثیر مخرب جنگ و درگیری بر کودکان است.

یونیسف گزارش داد که از زمان شروع نظارت در سال ۲۰۰۵ (از سال ۲۰۰۸ در مورد عراق)، سازمان ملل ۳۱۵ هزار تخلف جدی را تأیید کرده است.

بسیاری از کودکان در عراق و سوریه و افغانستان و دیگر کشورها در پی حملاتی که نظامیان آمریکایی انجام دادند، کشته، مجروح و یا معلول شده‌اند.

ارتش آمریکا همواره مدعی است که سیاست‌هایی را در جهت حفاظت از غیرنظامیان یا به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان در جنگ‌ها اتخاذ کرده، اما شواهد و مدارک حاکی از آن است که نه‌تنها چنین تدابیری اتخاذ نشده بلکه در مواردی نظامیان آمریکایی به عمد غیرنظامیان و به ویژه کودکان را هدف قرار داده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار