23357
۲۱ شهریور ۱۳۹۶

ترویج فرهنگ مهرورزی به کودکان

طرح جعبه کفش از سال ۹۴ آغاز شد و در سال ۹۵ با کمک و همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر پایتخت برگزار شد. امسال نیز این طرح برای سومین بار و در آستانه بازگشایی مدارس شروع به فعالیت کرده است.

به گزارش کودک پرس ،رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، با اشاره به آغاز طرح جعبه کفش با هدف حمایت از ۱۵ هزار دانش‌آموز نیازمند و بازمانده از تحصیل گفت: تلاش می‌کنیم فرهنگ مهرورزی و کمک‌رسانی را برای خانواده‌ها و بچه‌ها ترویج کنیم و کاری کنیم که این کار در کشور فرهنگ‌سازی شود.

 

وی در ادامه با اشاره به خبر موفقیت طرح سوادآموزی کودکان کار در مدارس صبح رویش اظهار کرد: در پایتخت ۵۳۴ کودک به سن تحصیل داشتیم که از این تعداد ۱۲۸ کودک را در شهرستان ابراهیم آباد به سیستم آموزش کشور بازگرداندیم و هزینه‌های تحصیل آنها را با کمک خیرین پرداخت کردیم. همه این ۵۳۴ کودک به سیستم آموزشی متصل شدند و موفق شدیم آنها را باسواد کنیم.

 

رسانه‌ها این طرح را به عنوان طرح کشوری معرفی کنند.

صلاحی تصریح کرد: هدف ما از این کار ترویج و تبلیغ کار خیر برای سوادآموزی کودکان نیازمند بود و انتظار داریم رسانه‌ها این طرح را به عنوان طرح کشوری معرفی کنند تا تمام شهرداری‌ها و استان‌های کشور با معیار قراردادن تهران، مشابه آن را برگزار کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: زمانی که در سال ۹۲ به خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، فرمودند هرکاری را که در تهران انجام دهید به سرعت در سایر نقاط کشور انجام می‌شود؛ لذا این انتظار را از همه رسانه‌ها داریم که طرح‌های خیر اینچنینی را به عنوان یک مطالبه پیگیری کنند تا در سایر نقاط کشور گسترش پیدا کند.

اهدای بیش از ۱۰ هزار سررسید به کودکان محروم
وی در ادامه با اشاره به طرح سررسید‌های سفید در سال گذشته، گفت: این طرح نیز به نام سررسید‌های مهربانی نام‌گذاری شد و در این طرح تلاش کردیم از زیاده‌روی دوری کنیم. سال گذشته بیش از ۱۰ هزار سررسید بازنشده به سازمان ارسال شد و ما این تعداد را به مناطق محروم کشور ارسال کردیم. البته امیدواریم که سر رسید دیگر در کشور چاپ نشود چراکه بسیاری از آن بدون استفاده باقی‌ می‌ماند و دور ریخته می‌شود.

صلاحی در ادامه در خصوص طرح جعبه کفش گفت: این طرح به‌عنوان یک نماد و عنوان کلی در کار خیر است؛ چیزی که اهمیت دارد کمک مردم به دانش‌آموزان بی‌بضاعت است. هرکسی تا هراندازه‌ای که بتواند چیزی را درون این جعبه‌ها قرار می‌دهد.

۱۵ هزار جعبه کفش به اندازه ۱۵ هزار بی‌بضاعت
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تأکید کرد: درب‌های این جعبه‌ها پوشیده شده تا معلوم نباشد هر کسی چقدر کمک کرده است. ما ۱۵ هزار جعبه کفش به اندازه ۱۵ هزار بی‌بضاعت کمیته امداد ایجاد کرده‌ایم تا به این بچه‌ها برای شروع سال تحصیلی کمک شود.

وی با بیان اینکه در طرح جعبه کفش تلاش می‌کنیم فرهنگ مهرورزی و کمک‌رسانی را برای خانواده‌ها و بچه‌ها ترویج کینم، گفت: باید کاری کنیم که این کار در کشور فرهنگ‌سازی شود و کودکان یاد بگیرند که به هم‌نوع و همکلاسی‌های نیازمند خود کمک کنند.

 

در فرهنگ دینی هر کار خیری که انجام شود برکت بسیاری دارد
صلاحی تصریح کرد: اعتقاد داریم در فرهنگ دینی هر کار خیری که انجام شود برکت بسیاری با خود همراه دارد و این برکت به کننده کار خیر نیز بیش‌از هر فرد دیگری می‌رسد. خداوند در جواب کسانی که کارهای خیر می‌کنند به عدد داشته‌ها و محاسبات خودش می‌بخشد و این بزرگترین و ارزشمند‌ترین هدیه‌ای است که می‌توان از خداوند دریافت کرد.

 

توزیع ۲۴ هزار جلد کتاب در روستا‌های نیازمند
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه این کمک کردن مردم و خیرین نافی کمک دولت و نظام جمهوری اسلامی نیست، ادامه داد: سازمان فرهنگی در این جریان ۲۴ هزار جلد کتاب در روستا‌های نیازمند و محروم و در مسیر راهیان نور هدیه کرد. همچنین ۴ کتابخانه را در این مناطق تجهیز و احداث کردیم.

 

وی گفت: محروم اصلی کسی است که امکاناتی را در اختیار دارد و آن را در اختیار نیازمند قرار نمی‌دهد و بی استفاده باقی می‌ماند و زمانی ارزش این را می‌فهمد که از دنیا رفته است. لذا امیدواریم برای توشه آخرت خودمان هم روش‌های کار خیر را فرابگیرم.

 

طرح جعبه کفش همزمان با بازگشایی مدارس از ۱۸ تا  ۲۸ شهریورماه جاری برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این جعبه‌ها به فرهنگ‌سراها و سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران و همچنین دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر پایتخت مراجعه کنند.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار