249281
۱۹ آبان ۱۴۰۲
فلسطین

محرومیت ۳۰۰ هزار کودک فلسطینی از تحصیل

در حالی که آنروا از محرومیت ۳۰۰ هزار کودک فلسطینی از تحصیل به علت تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه خبر داده، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد که ۶۰ مدرسه از چرخه خدمت خارج شده است.

به گزارش کودک پرس ، مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه گفت که ۶۰ مدرسه به علت بمباران مستقیم رژیم صهیونیستی از خدمت‌رسانی خارج شده است.

وی طی سخنانی افزود که ۲۵۵ هزار آواره فلسطینی در مدارس سازمان آن روا در شهر غزه و مناطق شمالی نوار غزه ساکن هستند و این سازمان یک ماه است که آنها را به حال خود رها کرده است.

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آن روا) هم در نشست خبری درباره تحولات غزه گفت: حدود ۳۰۰ هزار کودک فلسطینی به علت جنگ اسرائیل علیه غزه از تحصیل محروم هستند.

«فیلیپ لازینی» تصریح کرد: برقراری فوری آتش‌بس در غزه می‌تواند از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کند و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا باید هر چه سریع‌تر آتش‌بس فوری در غزه را خواستار شود.

وی افزود: کمک‌های بشردوستانه اندکی که از طریق گذرگاه رفح وارد غزه می‌شود، بسیار کمتر از حد مطلوب است.

لازینی تأکید کرد: ۷۰۰ هزار فلسطینی اکنون در ۱۵۰ ساختمان متعلق به (آن روا) در مناطق مختلف نوار غزه ساکن هستند. حدود ۵۰ ساختمان از جمله چند مدرسه به علت حملات هوایی اسرائیل خسارت دیده است.

کمیسر سازمان آن روا همچنین پایان محاصره نوار غزه و ارسال فوری و بی‌قید و شرط کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را خواستار شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار