250491
۱۳ دی ۱۴۰۲
آیین همدلی

دانش‌آموزان ایرانی خواستار توقف جنگ در غزه هستند

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه کلاس‌های درس کودکان غزه تعطیل شده است و برخی از آنها شهید شده‌اند، گفت: دانش آموزان ایرانی ضمن اعلام انزجار از این رژیم کودک‌کش، با کودکانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، ابراز همدردی می کنند.

به گزارش کودک پرس ، احمد محمودزاده روز سه شنبه در آیین همدلی دانش‌آموزان ایرانی با کودکان غزه با موضوع «پیام بیداری» و گرامیداشت هفته مقاومت اظهار داشت: روز ۹ دی روز بصیرت و بیعت ملت و امت با امام است. چند سال پیش برخی افراد فریب‌خورده به مقدسات ما توهین کردند و می‌خواستند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند اما در همین زمان مردم پای کار آمدند و ‌با آگاهی، با نظام همراهی کردند و از آن‌ها اعلام انزجار کردند.

وی افزود: فردا هم در آستانه سالروز شهادت مرد بزرگ اسلام، سردار شهیدسلیمانی که سال‌های بسیاری را در جبهه‌های مقاومت فداکاری کردند، هستیم. یاد و خاطره این سردار سرافراز را گرامی می‌داریم و عهد می‌بندیم برای نظام جمهوری اسلامی مسیر تربیت را به‌گونه‌ای پیش ببریم که حاج قاسم‌ها برای کشورمان تربیت کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش شهید سلیمانی را یک الگو برای نسل نوجوان معرفی کرد و ادامه داد: باید اخلاق و رفتار ما در هر جایگاهی که هستیم به حاج قاسم سلیمانی شبیه شود. رهبر معظم انقلاب از این سردار بزرگ به عنوان مکتب یاد می‌کنند، یعنی مکتب حاج قاسم را عنوان می‌کنند.

به گفته محمودزاده، در سند تحول بنادین آموزش و پرورش ویژگی‌هایی مانند دانش‌آموز بصیر، شجاع، دارای اخلاق اسلامی، کارآفرین ذکر شده و اکنون در کشور ‌این مسیر ‌برای شما دانش‌آموزان فراهم شده است، بنابراین باید تعهد داشته باشید مانند حاج قاسم این مسیر توسط شما شکل پذیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که امنیتی که امروز جامعه ایران به برکت خون شهدا از آن برخوردار است، در کشورهای دیگر به ویژه برای مردم فلسطین نیز برقرار شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از زمان آغاز جنگ غزه دانش‌آموزان ایرانی با دلنوشته، نقاشی و نامه به مجامع مختلف خواستار توقف جنگ شده‌اند، خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: شما باید با زبان‌های مختلف صدای انقلاب اسلامی و مظلومیت غزه را به دنیا اعلام کنید. شما سفیران فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید و مطمئنا نقش‌آفرینی خاصی را خواهید داشت.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ میلادی، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر سه‌شنبه از افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۲۲ هزار و ۱۸۵ نفر خبر داد و اعلام کرد: شمار زخمی‌ها به ۵۷ هزار و ۳۵ نفر رسیده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار