موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
204580
۱۳ شهریور ۱۳۹۸

کودک‌آزاری بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی جیرفت

مسئول اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهرستان جیرفت گفت: بیشترین تماس در زمینه کودک‌آزاری و اختلافات حاد خانوادگی ثبت شده که نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر خط ۱۲۳ در بین مردم هستیم.

به گزارش کودک پرس ، معصومه صفوی مسئول اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهرستان جیرفت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ۶ ماه اول سال جاری ۳۳۰ تماس مرتبط، ۵۰۰ تماس غیرمرتبط و ۳۰۰ مورد مزاحم تلفنی در خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این شهرستان ثبت شد.

او افزود: بیشترین تماس در زمینه کودک آزاری و اختلافات حاد خانوادگی ثبت شده که نیازمند اطلاع رسانی بیشتر خط ۱۲۳ در بین آحاد مردم هستیم.

صفوی با بیان اینکه رسانه‌ها ظرفیت بزرگی برای اطلاع رسانی خط ۱۲۳ در جامعه است، تصریح کرد: متاسفانه خط تلفن ۱۲۳ و خدمات اورژانس اجتماعی در بین مردم هنوز نهادینه و اطلاع رسانی نشده لذا امروز با حضور اصحاب رسانه دنبال تحقق این هدف هستیم.

مسئول اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهرستان جیرفت گفت: مرکز اورژانس اجتماعی به کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات و اقدامات فوری به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می‌پردازد.

 

او افزود: کودکان کار و خیابانی، کودکان آزار دیده، اقدام به خودکشی زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، دختران و پسران فراری جامعه هدف اورژانس اجتماعی است.

صفوی تصریح کرد: ارتقاء سطح دانش و آگاهی‌های لازم افراد در معرض آسیب و آسیب دیده، ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی از اهداف راه اندازی اورژانس اجتماعی است.

 

او به خدمات اجتماعی واحد سیار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اشاره و تصریح کرد: اطلاع رسانی به افراد جامعه در زمینه برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان بهزیستی، شناسایی مناطق آسیب خیز، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی و روانشناسی سرپایی و فوری در محل به افراد درمعرض آسیب دیده اجتماعی از کارکرد‌های این بخش است.

صفوی گفت: خط ۱۲۳ با هدف مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی، ارائه راهنمایی لازم به منظور فعالیت‌های سازمان بهزیستی به گروه‌های هدف و ارجاع افراد نیازمند دریافت خدمات به واحد‌های خدمات اجتماعی سیار راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه تماس با اورژانس ۱۲۳ رایگان است تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت بروز هرگونه آسیب اجتماعی مانند کودکان و زنان آزار دیده، خودکشی، فرار از منزل، زوجین متقاصی طلاق، کودکان کار و خیابانی، زنان و دختران در معرض آسیب و سالمندان و معلولان آزار دیده با شماره تماس ۱۲۳ تماس برقرار کنند تا سریعا رسیدگی شود.

مسئول اورژانس اجتماعی به آموزش‌های این مرکز در مدارس اشاره و افزود: آموزش‌های اورژانس اجتماعی در مقطع دبستان مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان جیرفت در زمینه آموزش خود مراقبتی، معرفی خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، آموزش پیشگیری از کودک آزاری و تعریف آسیب اجتماعی توسط کارکنان اورژانس اجتماعی به دانش آموزان ارائه شد.

 

صفوی با بیان اینکه رشد و گسترش آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های جدی مسئولان است، گفت: امروزه شاهد افزایش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم و سازمان بهزیستی به عنوان متولی شناسایی و ساماندهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی تلاش می‌کند و در این زمینه نیازمند همکاری و تعامل سازنده دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط مداخلات روانی و اجتماعی است.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار