248779
۲۷ مهر ۱۴۰۲
کودکان کار

بیش از ۵۰۰ کودک در سال جاری از چرخه کار کودک خارج شدند

نشست هم اندیشی بررســی مسایل و مشکلات ارائه خـدمـات به کودکـان کار و خیابانی و راهکارهای آن با حضور معاونین اموراجتماعی ۳۱ استان کشور، کارشناسان مسئول امور آسیب دیدگان اجتماعی و مدیران عامل مراکز حمایتی و آموزشی کودکان کار و خیابان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، نشست هم اندیشی بررســی مسایل و مشکلات ارائه خـدمـات به کودکـان کار و خیابانی و راهکارهای آن با حضور معاونین اموراجتماعی ۳۱ استان کشور، کارشناسان مسئول امور آسیب دیدگان اجتماعی و مدیران عامل مراکز حمایتی و آموزشی کودکان کار و خیابان برگزار شد.

در این جلسه آرزو فاتحی معاون اورژانس اجتماعی در مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیبها و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کرد و در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های همکاران استانی و مراکز برای ثبت نام کودکان بازمانده از تحصیل و پیگیری رفع چالش های ثبت نام آن ها،  گفت: ثبت نام در مدرسه و پایش حضور در مدرسه از حقوق کودکان و از جمله راه های موثر در کاهش و پیشگیری از کار کودکان است.

وی ضمن اشاره به خدمات مراکز در حوزه توزیع بسته های غذایی، خدمات پزشکی خدمات مشاوره و روان شناسی، اشتغال زایی برای خانواده ها، اظهار داشت: در سال جاری با همت مراکز و همکاران استانی بیش از ۵۰۰ کودک از چرخه کار خارج شده اند که همچنان الزام پیگیری و حمایت آنان توسط مراکز احساس می شود.

فاتحی با بیان اینکه در سال جاری، حذف ۱۰ درصدی کار کودک از برنامه های سازمان بهزیستی است، گفت: در این راستا نیاز به پایش پرونده ها و تشکیل کمیته های توانمندسازی در استان و همچنین نگاه خانواده محوری و خیّر محوری فعالیت مراکز است.

 معاون اورژانس اجتماعی در مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیبها و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ضروری است بیش از گذشته ارتقاء مشارکت کار ملی و همکاری دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: بر این اساس، آیین نامه ماده ۶ قانون حمایت از اطفال راهنمای خوبی برای اقدام است، مطالبه گری و استفاده از ظرفیت های قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و آیین نامه اجرایی ماده شش قانون باید با جدیت پیگیری شود.

وی گفت: سازمان بهزیستی تلاش می کند تا  از مراکز حمایتی و آموزشی پشتیبانی کند و انتظار دارد با همکاری مشترک مراکز و استانها کیفیت خدمات ارتقا یابد.

 در ادامه کارشناسان استانی و نمایندگان مراکز حمایتی و آموزشی به بیان مشکلات و چالش های خود در این حوزه پرداختند و در خصوص دستورالعمل های موجود بحث و گفت و گو شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار