200402
۲۷ فروردین ۱۳۹۸

«آینده روشن» برای کودکان محک

مجموعه‌ای شامل نقاشی‌های ۶۹ هنرمند کودک و نوجوان ۶ تا ۱۶ سال با هدف حمایت از کودکان سرطانی، در موسسه محک در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش کودک پرس ، «آینده روشن» حاصل تلاش سالانه شاگردان تارا بهبهانی (نقاش و مدرس دانشگاه) است که در قالب ۶۹ تابلوی نقاشی نمایش داده می‌شود و این هنرمندان کودک و نوجوان با قلم مو و رنگ رفته‌اند سراغ ترسیم آینده‌ای روشن برای دوستان هم سن و سالشان که مبتلا به سرطان‌اند.

تارا بهبهانی مدرس این کودکان هنرمند درباره نمایشگاه «آینده روشن» گفت: مفهوم آینده با هر فرهنگ و فلسفه‌ای تغییر می‌کند. آینده از نظر بعضی دنیایی دور است و مبهم و برای بعضی دست یافتنی و پیش چشم. آینده برای کودکان همیشه دنیایی مثبت است. دنیایی روشن و سرشار از خواسته‌ها و آرزوها. کودک با تفکر به آینده امید را می‌آموزد و امید سر منشا بسیاری از موفقیت‌هاست.

در سیزدهمین نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان، بچه‌ها آینده را به تصویر کشیده‌اند و روشنی و امید در آثارشان موج می‌زند. آنها در لحظه لحظه خلق آثارشان از صمیم قلب آرزو می‌کنند که آینده برای همه دلچسب و گوارا باشد. آنها تحمل غم و درد و رنج را ندارند. ذهنیت آنها از کودکان مبتلا به سرطان تصور دوری ست که این نمایشگاه بهانه‌ای می‌شود که واقعیت‌ها را بهتر بشناسند و دست دوستی و همراهی برای همسالان خود دراز کنند.

 

بهبهانی ادامه داد: در این سیزده سال با بیش از ۵۰۰ هنرجوی کودک و نوجوان در زمینه نقاشی و پرورش خلاقیت کار کردم و نتیجه هر سال با نیت کمک  به کودکان مبتلا به سرطان در محک به معرض دید. تماشاچیان قرار  داده شده و هدف همیاری و همدلی و  ایجاد حس مسولیت پذیری برابینسل‌های امروز و فردا از اهداف من در این سال‌ها بود. رمز موفقیت بسیاری از بزرگان در تاریخ زندگی بشر شناخت همین واقعیت‌ها  و درک مسئولیت و همدلی با هم نوعان خویش بوده است. امیدواریم این نمایشگاع بارقه‌ایی باشد برای ایجاد شور و امید نقاشان کوچک و پراستعداد ما و از طرف دیگر کودکان مبتلا به سرطان.

 

براساس اعلام، عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه، صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان موسسه محک می‌شود.

تارا بهبهانی – نقاش و پژوهشگر هنر – ۱۷ سال است که در زمینه آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند. بیش از ۵۰۰ هنرجوی کودک و نوجوان را در این سال‌ها در زمینه نقاشی و خلاقیت هنری پرورش داده و و با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، جوایز متعددی از بی‌ینال‌های مختلف در خارج از کشور گرفته است.

 

این نمایشگاه دو روزه ساعت ۱۶ پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای ۲۹ و ۳۰  فروردین از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای دیدن این آثار به آدرس میدان اقدسیه، ابتدای بزرگراه ارتش، سه‌راه ازگل، بلوار شهید مژدی، بلوار محک، موسسه خیریه و بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک مراجعه کنند.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار