250750
۲۳ دی ۱۴۰۲
متا

تصمیم جدید غول دنیای مجازی برای کاربران کودک و نوجوان

متا، غول دنیای مجازی چند روزی است تصمیم گرفته، محتواهایش را برای کاربران کودک و نوجوان محدود کند.

به گزارش کودک پرس ، مدیران این شرکت، در زمانی این تصمیم را گرفته‌اند که مخاطبان کودک و نوجوانشان، چندین برابر شده و حتی برخی از آنها، روی کسب درآمد از طریق محصولات این شرکت فراگیر، حساب هم می‌کنند و احتمالا این محدودیت، به مذاق آنها خوش نمی‌آید.

مسئولان متا در پستی اعلام کرده‌اند که دلشان می‌خواهد کودکان و نوجوانان از طریق محصولاتشان، تجربه‌های امن و مناسب سن‌شان داشته باشند و گفته‌اند پست‌هایی که به خشونت، موادمخدر و… اشاره کنند، از دسترس این گروه‌های سنی، خارج خواهند کرد.

البته به‌نظر می‌رسد این تصمیم، لزوما خیرخواهانه نبوده و براساس فشارهایی است که از سوی خانواده‌ها، گروهی از دادستان‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا به آنها وارد شده است.

محدودیت خوب است یا بد؟

تصور کنید قرار است به همراه دوستانمان، در زمین بازی حاضر شویم و یک‌دست فوتبال دلچسب بزنیم. حالا سوت آغاز بازی به صدا درمی‌آید و ۲۰نفر، با اشتیاق، به‌دنبال توپ می‌دوند و همه، تنها یک هدف دارند؛ گل زدن!

البته بازی فوتبال محدودیت‌هایی دارد، مثلا بازیکنان نمی‌توانند با دست، توپ را حمل کنند یا اگر توپ از خط انتهای زمین بیرون برود، باید بازی متوقف شود. حالا درنظر بگیرید گروهی از بازیکنان، از این محدودیت‌ها خوش‌شان نیاید و بدون درنظر گرفتن قوانین بازی فوتبال، مثلا توپ را با دست حمل کنند و با آن وارد دروازه شوند و گل! احتمالا این گل، ‌خوشایند شما هم نیست البته این حرکت در زمانی خارج از بازی فوتبال یا مثلا بازی راگبی یا فوتبال آمریکایی، مجاز است.

کارشناسان حوزه‌ رسانه معتقدند قوانین و محدودیت‌ها حتی در زمان و شکل استفاده از نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی، باعث می‌شوند اطلاعات در زمان، مکان و حالتی مناسب دراختیار مخاطب قرار گیرد تا برای مخاطبان با گروه‌های سنی مختلف ارزشمندتر باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار