250615
۱۸ دی ۱۴۰۲
محمدمهدی اسماعیلی

راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم در دستور کار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر ۱۶ دی‌ماه در آئین گشایش کتابخانه هدهد سفید در زنجان گفت: حوزه کودک و نوجوان مهم‌ترین جامعه مخاطب در بخش کتابخانه‌ها است و در همه کتابخانه‌های عمومی بخشی را برای کودک و نوجوان پیش‌بینی کرده‌اند، بنابراین در دوره جدید نیز با عنوان هدهدسفید مجموعه کتابخانه‌های خاص کودک و نوجوان را افتتاح می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب،افزود: حوزه کتابخامه‌های عمومی به عنوان مهم‌ترین جایگاه گسترش فرهنگ کتابخوانی است، کتابخانه‌های عمومی ۱۰ میلیون نفر عضو دارد که بیش از ۳ میلیون نفر آن عضو فعال هستند. هرکجا که کتابخانه که افتتاح می‌کنیم با موج عظیمی از مخاطب روبرو هستیم. هیچ‌مجموعه‌ای به فراگیری کتابخانه نیست و کتابخانه همه نوع مخاطب را در خود دارد.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه سیاست دولت گسترش کتابخانه‌ها است و در مناطق محروم نیز کتابخانه‌های سیار در دستور کار است که به زودی به مناطق محروم تقدیم خواهیم کرد، تصریح کرد: در شهرهای بزرگ به دنبال ایجاد کتابخانه مرکزی هستیم، در بخشی از استان‌ها افتتاح و در بخشی دیگر در آستانه افتتاح هستیم.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر دوم اصرار این بود که کتابخانه مرکزی زنجان را وارد چرخه ساخت فعال کنیم، به‌رغم پیشرفت فیزیکی کم ولی اصرار بر فعال کردن این طرح را داریم.

وی ادامه داد: در این سفر نیز بودجه‌ای پیش بینی شده تا بتوانیم این طرح را نیز جزو طرح‌های آتی در کتابخانه استان قرار دهیم. زنجان استان فرهنگی است و همه امتیازات خوب را مردم زنجان دارند.

در ادامه معاون پژوهش، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز گفت: مردم جزء اصیل کار ما در کتابخانه‌های عمومی هستند، یکی از ضلع‌های توسعه متوازن مردم هستند و کتابخانه‌های عمومی محل و پایگاهی است برای اینکه همه مردم را به دانایی دعوت کنند. در نشر ایران بیشترین استفاده کنندگان از مخازن کتابخانه گروه سنی کودک و نوجوان هستند.

سید باقر میرعبداللهی تاکید کرد: آنچه به عنوان تولیدات نشر به‌ ویژه در گروه ترجمه اتفاق افتاده با وضعی که مطلوب می‌نامیم، فاصله دارد. هدهد سفید که نهاد متولی آن است یکی پس از دیگر بر شانه کودکان و نوجوانان نشسته است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار