199966
۲۲ فروردین ۱۳۹۸
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

روز قیامت قرآن از قاری و حافظ خود دفاع می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اگر جوان، نوجوان و انسان مومنی قرآن بخواند قرآن با گوشت و خون او عجین می‌شود؛ خداوند او را با انبیاء بزرگ محشور خواهد کرد و قرآن از او در روز قیامت دفاع می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام والمسلمین «سید مهدی خاموشی» در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در مصلی تهران برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: در مسابقات حفظ و قرائت متسابقین در 5 بخش دانش‌آموزی، بزرگسالان، روشندلان، بانوان و طلاب شرکت دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: نتایج مسابقات را در این جلسه اعلام خواهد شد و در نهایت اختتامیه این مسابقات نیز در محضر رهبر انقلاب برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی برای عرضه هدیه‌ای معنوی به متسابقین با استناد به روایتی از امام صادق(علیه‌السلام)،عنوان کرد: اگر جوان، نوجوان و انسان مومنی قرآن بخواند قرآن با گوشت و خون او عجین می شود؛ خداوند او را با انبیاء بزرگ محشور خواهد کرد و قرآن از او در روز قیامت دفاع می کند که ای پروردگار من همه کسانی که اهل کار نیک بودند ثواب اعمال خود را گرفتند ثواب عمل قاری قرآن کجاست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه فرمایش امام صادق(علیه‌السلام) افزود: روز قیامت قرآن تقاضا می‌کند که بهترین عطایا را به بنده قاری عنایت فرماید، خداوند متعال قاری را با دو لباس گرانبها می‌پوشاند بر سر او تاج بزرگواری می‌نهد به قرآن خطاب می‌فرماید آیا راضی شدی؛ قرآن می‌فرماید من برتر از این برای قاری خود طلب می‌کند امنیت سرای آخرت و مخلد بودن به جنات را به دست او بدهید؛ به فرد قاری و عامل قرآن گفته می‌شود یک آیه بخوان و یک درجه بالا برو با هر آیه که قاری و عامل قرآن می‌خواند بالاتر می‌رود، قرآن در این لحظه می‌فرماید راضی شدم.

وی با بیان اینکه ما مفتخریم که در نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه برگزاری مسابقات قرآنی را بر عهده داریم؛ گفت: در شهره و دیارمختلف، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ما تلاش وافر برای برگزاری جلسات قرآنی می‌شود برای مسابقات قرآنی افراد را سبقت دهند که توانمندی خود را ظهور و بروز دهد که در جریان مسابقات بین المللی در این محفل جمع می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در پایان خاطرنشان کرد: امید که بر مهمانان خوش بگذرد ما میزبانی خوبی داشته باشیم، این محفل را برای سال بعد با تلاش های دیگر ترک کنیم.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار