183990
۱۰ آبان ۱۳۹۷
آی سی یو

سهم 8هزار کودک آمریکایی از اسلحه ها

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، اسلحه‌ها عامل بروز آسیب‌های جدی به بیش از 8 هزار کودک آمریکایی هستند و آنها را راهی «آی‌سی‌یو»‌های بیمارستان‌ها می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، محققان جانز هاپکینز این بررسی را اولین تحقیق ملی در ارتباط با آمار صدمات ناشی از اسلحه برای کودکان آمریکایی نامیده‌اند.

براساس این پژوهش، بیش از یک سوم کودکانی که در اثر اسلحه آسیب می‌بینند، در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و حدود 6 درصد آنها جان خود را از دست می‌دهند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا طی یک آماری اعلام کرده است: مصدومیت‌ کودکان که ناشی از اسلحه است، سالانه بیش از 3 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد می‌کند.

براساس یک مطالعه دولتی در آمریکا سالانه حدود 1300 کودک زیر 17 ساله در اثر جراحات مرتبط با تیراندازی در این کشور کشته می شوند.

داده‌های موجود حکایت از آن دارد، هر روز حدود 19 کودک در اثر زخم گلوله می‌میرند یا در بخش اورژانس تحت مداوا قرار می‌گیرند.

رابرت سینگ، نویسنده این پژوهش می‌گوید: «یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که خشونت اسلحه‌ای که اطفال با آن روبرو هستند، بیشتر از تیراندازیهای جمعی است که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار