182836
۰۲ آبان ۱۳۹۷

۱۵ هزار نفر در کتابخانه‌های مساجد گیلان عضو هستند

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: ۱۵ هزار نوجوان و جوان گیلانی عضو کتابخانه‌های مساجد استان بوده و از خدمات آن بهره می‌گیرند.

به گزارش کودک پرس ، حسن وحدتی پور، با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه در مساجد استان رشت گفت: کتابخانه‌های مساجد در راستای ترویج و رونق بخشیدن به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مساجد تاسیس شده‌اند.

 

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تشویق و ترغیب نمازگزاران به کتابخوانی را از دیگر اهداف کتابخانه‌های مساجد بیان و اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۴۵ کتابخانه در مساجد استان راه‌اندازی شده که به صورت مخزن‌دار(بسته) و در شبستان مساجد(باز) فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ کتابخانه در داخل مساجد به دوستداران کتاب، خدمات ارائه می‌دهند افزود: ۹۵ کتابخانه نیز دارای مخزن و اتاقی مجزا در مساجد است.

 

وحدتی پور تصریح کرد: ۱۵ هزار نوجوان و جوان گیلانی عضو کتابخانه‌های مساجد استان بوده و از خدمات آن بهره می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه ۲۴۵ کتابدار در کتابخانه‌های مساجد فعالیت می‌کنند افزود: فعالیت کتابداران در کتابخانه‌های مساجد داوطلبانه و رایگان است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از تدارک ویژه برنامه‌های هفته کتاب در مساجد خبر داد و افزود: برگزاری ایستگاه نقاشی در کانون‌های مساجد منتخب، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی ویژه بزرگداشت هفته کتاب، دیدار کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها با مسئولان و برگزاری نمایشگاه کتاب از برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته کتاب است.

 

وی با اشاره به تجهیز کتابخانه‌ها و اهدا کتاب در طول این هفته تصریح کرد: تقدیر از کتابداران کتابخانه‌های مساجد، معرفی کتابخانه‌های مساجد موفق و الگو و برگزاری دوره‌های آموزشی کتابداران از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده این ایام است.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار