249997
۱۹ آذر ۱۴۰۲
حجت الاسلام ترابیان

هم افزایی کانون و مساجد از ملزومات تربیت نسل تراز انقلاب

حجت الاسلام ترابیان از آغاز فصل مشترک فعالیت های کانون های مساجد با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف تقویت فعالیت های حوزه کودک و نوجوان در راستای تربیت نسل تراز انقلاب خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام محمد ترابیان-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در نشست با حامدفاضلی کبریا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به فعالیت کودکان و نوجوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بر لزوم تدوین کارویژه های فرهنگی هنری بین ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان با اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این خطه از شمال کشور تاکید و اظهار کرد: مدرسه تئاتر شبستان، طرح های تربیت گروه های سرودمسجدی و… برای تربیت فرهنگی و دینی کودکان و جوانان فرصت مغتنمی بشمار می روند.

وی با بیان اینکه کتابخانه های مساجد این خطه از شمال کشور شامل ۳۳۰کتابخانه مخزن دار و ۱۰۹کتابخانه باز در شهرها و روستاها به ویژه مناطق محروم فعالیت های کتابخانه ای به اقشار مختلف ارائه می کنند، افزود: این کتابخانه ها نیز مسابقات کتابخوانی و نقاشی در کنار ارائه خدمات کتابخانه ای به کودکان و نوجوانان ارائه می کنند.

حجت الاسلام ترابیان به فعالیت تعدادی از کانون های مساجد استان در راستای طرح پیوند مسجد و مدرسه اشاره کرد و گفت: همچنین اکران فیلم ها و انیمیشن های کودک و نوجوان را در مساجد استان داریم.

وی به فعالیت کانون های مساجد استان در رشته های هنری تئاتر اشاره کرد و افزود: طرح هرمسجد یک خبرنگار را نیز در بین نسل نو داریم امید می رود که بچه های مساجد استان در فضای رسانه و چندرسانه ای فعال شوند.

حجت الاسلام ترابیان بیان کرد: فعالان مسجدی استان به صورت خودجوش و با دستان خالی در عرصه فرهنگی هنری فعالیت می کنند باید زیرساخت ها برای تقویت فعالیت های فرهنگی مساجد فراهم شود.

وی به فعالیت های قرآنی کانون های مساجد استان اشاره کرد و گفت: مردم پای کار فرهنگی هستند تلاش داریم برای تسهیل روند فعالیت های مساجد کنار مردم باشیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار