251757
۰۸ اسفند ۱۴۰۲
جشنواره ملی تئاتر شبستان

جشنواره ملی تئاتر شبستان ۱۳ اسفند افتتاح می‌شود

عالم‌بخش از افتتاح نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ خبر داد و گفت: ۲۸ گروه راه‌یافته به جشنواره طی چهار روز در ۱۴ مسجد و در بخش‌های «عمومی»، «کودک و نوجوان»، «تئاتر کاغذی» و «مهر» اجرا دارند.

به گزارش کودک پرس ، نشست هماهنگی مساجد میزبان جشنواره ملی تئاتر شبستان با حضور «مهدی مقدم»، معاون فرهنگی هنری، «سعید محمدی»، مدیر هنری این ستاد و «حسین عالم بخش» مدیر مدرسه تئاتر شبستان و همچنین مسئولان و مدیران مساجد میزبان جشنواره، در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد.

«حسین عالم بخش» در این نشست ضمن تشریح برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در راستای اجرای گروه‌های نمایشی در مساجد منتخب اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ مسجد به عنوان مساجد میزبان جشنواره تئاتر شبستان انتخاب شده‌اند که امکان افزوده شدن به این تعداد وجود دارد.

دبیر جشنواره ملی تئاتر شبستان تصریح کرد: این مساجد به فراخور امکانات مسجد، نوع مخاطب آنها و گروه‌های سنی مخاطبان، به عنوان مساجد میزبان برای اجرای تئاترهای بچه‌های مسجد انتخاب شده اند.

وی با بیان اینکه اجرای نمایش ها، روزهای چهاردهم، پانزدهم، شانزدهم و هفدهم اسفند همزمان در ۱۴ مسجد میزبان انجام می‌شود، گفت: یک ساعت و نیم قبل از نماز ظهر و یک ساعت و نیم بعد از نماز مغرب در این ۱۴ مسجد اجرا نمایش خواهیم داشت. اجرای گروه‌های نمایشی در هر مسجد و بازه زمانی آن به صورت مشخص در یک جدول برنامه‌ریزی و تدوین شده است.

مدیر مدرسه تئاتر شبستان در ادامه گفت: ۲۸ گروه نمایشی که به جشنواره تئاتر شبستان راه پیدا کردند در این ۴ بازه زمانی در ۱۴ مسجد اجرای برنامه دارند. افتتاحیه جشنواره روز یکشنبه (۱۳ اسفند) ساعت ۱۶ در مسجد پیامبر اعظم(ص) واقع در شهرک شهید محلاتی برگزار می‌شود و اختتامیه جشواره ۱۸ اسفند همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

عالم بخش در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: این جشنواره در چهار بخش «عمومی»، «کودک و نوجوان»، «تئاتر کاغذی» و «مهر» که بخش ویژه بانوان است، اجرا می‌شود و هدف این است که مردم تئاتر را در داخل مسجد ببینند.

مشاور هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به زمان بندی اجرای نمایش‌ها ابراز کرد: زمان بندی اجرای نمایش ها با توجه به نوع مخاطب در هر مسجد انجام ‌می شود. تلاش کردیم بخش کودک و نوجوان را قبل از ظهر، بخش مهر (ویژه بانوان) بعد از ظهرها و بخش عمومی بعد از نماز مغرب و عشا اجرا داشته باشد.

دبیر جشنواره ملی تئاتر شبستان یادآورشد: هماهنگی‌های لازم با آتش نشانی، نیروی انتظامی، اورژانس، بسیج ناحیه و شهرداری مناطق انجام گرفته و در عین حال از مساجد میزبان نیز خواسته شده که هماهنگی لازم در این زمینه را داشته باشند.

عالم بخش تاکید کرد: در آیین اختتامیه شاهد درخشش هنرمندان مسجدی در عرصه تئاتر در بخش‌های مختلف نمایشنامه نویسی، کارگردانی، طراحی صحنه، بازیگردانی و بازیگری (خانم و آقا) خواهیم بود.

بنا بر اعلام مدیر مدرسه تئاتر شبستان آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان با حضور و سخنرانی  «محمود سالاری» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار