249566
۰۱ آذر ۱۴۰۲
حامد علامتی

کتاب‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های مساجد را تامین می‌کنیم

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آمادگی تامین کتاب‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های مساجد خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حامد علامتی گفت: یکی از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کمک به کتابخانه های مساجد است و اگر هیات امنا یا مسئولان کانون های مساجد درخواستی برای تامین کتاب های کودک و نوجوان داشته باشند، نیاز آن ها را تامین می کنیم.

وی افزود: البته ما کتابخانه تاسیس نمی کنیم ولی کتابخانه های مساجد را تقویت می کنیم. در حال حاضر اگر متولیان هر مسجدی به ما مراجعه کنند، دست خالی برنمی گردند. مساله مهم تقویت کتابخانه های مساجد است و با امکان سنجی نسبت به تقویت این کتابخانه ها اقدام می کنیم.

علامتی ادامه داد: ما می توانیم به مراکز کانون های فرهنگی هنری مساجد که در نزدیکی کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، خدمات ارائه دهیم. مثلا برای آن ها فیلم پخش کنیم یا مربی های قصه گو به کانون اعزام کنیم یا کلاس های آموزشی برگزار کنیم که این برنامه ها معمولا در تعامل با مسجد اتفاق می افتد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد: اولویت فعلی ما مدارس است و طرح کانون مدرسه را در مدارس برگزار می کنیم ولی مساجد هم می توانند از این طرح بهره مند شوند.

وی درباره طرح کانون مدرسه گفت: بر اساس این طرح کتاب‌های معتبر در حوزه کودک و نوجوان را از ناشران این حوزه دریافت کرده و به مدارس ارائه می دهیم تا در دسترس دانش آموزان قرار گیرد. همچنین در بخشی از اجرای طرح کانون مدرسه، به کودکان و نوجوانان بازی و سرگرمی آموزش داده می‌شود.

علامتی با اشاره به وظایف مسئولان مدارس و مساجد گفت: دغدغه ما مسجد هست ولی مسجدداری نیست. به همین دلیل هیات امنا یا کانون ها و پایگاه های بسیج در مساجد باید رسیدگی کنند و همچنین دغدغه ما داخل مدرسه نیست و معاونت پرورشی مدارس در این زمینه وظیفه دارند ولی به هرحال ما طرح تقویت یا ایجاد کتابخانه های کلاسی را در دستور کار داریم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار