176168
۲۵ شهریور ۱۳۹۷

برگزاری همایش «احلی من العسل» در شهرهای مختلف استان اردبیل

همزمان با ششمین روز از ماه محرم همایش «احلی من العسل» به یاد نوجوان شهید دشت کربلا، حضرت قاسم(علیه‌السلام) در سراسر استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، این همایش همه ساله با هدف آشنایی دانش‌آموزان نوجوان با فرهنگبرگزاری همایش «احلی من العسل» در شهرهای مختلف استان اردبیلحسینی و مقام حضرت قاسم(علیه‌السلام) و رشادت‌های این شهید والامقام در صحنه نبرد در برابر دشمنان دین برگزار می‌شود.
این مراسم در اردبیل در حسینیه ثارالله با شور حسینی جمع کثیری از نوجوانان برگزار و سخنرانان به تشریح ابعاد شخصیتی حضرت قاسم(علیه‌السلام) و رشادت‌های وی در حادثه کربلا پرداختند.

در دیگر شهرستان های استان نیز همایش بزرگ عزاداری” احلی من العسل” برگزار شد و سخنرانان با یادآوری حماسه سازی حضرت قاسم ابن الحسن (علیه‌السلام) ، بر لزوم الگوگیری دانش آموزان از سیره و فداکاری آن حضرت تاکید کردند.

مراسم مداحی و پخش احسان از دیگر بخش های این مراسم بود.

عبارت “احلی من العسل” پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(علیه‌السلام) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان13 ساله در جواب حضرت گفت: مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار