249339
۲۱ آبان ۱۴۰۲
اردبیل

آیین افتتاح مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده

افتتاح مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده مهر پارسا با حضور معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور، مدیرکل بیمه سلامت، مدیرکل و معاونین امور اجتماعی و امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان، مدیر بهزیستی شهرستان، رؤسای مراکز تامین و توسعه و نمایندگان آموزش و پرورش، هلال احمر، فرمانداری، شهرداری و مسئولین دستگاه های مربوطه صورت گرفت.

به گزارش کودک پرس ، افتتاح مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده مهر پارسا با حضور معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور، مدیرکل بیمه سلامت، مدیرکل و معاونین امور اجتماعی و امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان، مدیر بهزیستی شهرستان، رؤسای مراکز تامین و توسعه و نمایندگان آموزش و پرورش، هلال احمر، فرمانداری، شهرداری و مسئولین دستگاه های مربوطه صورت گرفت.

مهری سادات موسوی، معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور در این مراسم بیان کرد: از آنجاییکه بیشترین یادگیری و شکل گیری شخصیت در دوران کودکی اتفاق می افتد، بحث داشتن کودکی درست برای ما بسیار حائز اهمیت است.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور ادامه داد: استان اردبیل جزو استانهایی هست که اتباع خارجی خیلی ورود ندارند و توقع داریم تا کنترل کودکان کار با کیفیت بهتری پیش برود و با علت یابی دلیل کار کودکان، در صدد رفع موانع برآییم.

موسوی افزود: بحث دیگری که در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است، بررسی شرایط ویژه خانواده کودکان کار است تا با پیگیری مشکلات موجود به لحاظ شغلی، معیشتی، درمانی و… نسبت به توانمند سازی خانواده ها و رشد و ارتقای وضعیت زندگی این عزیزان اقدام نماییم.

همچنین حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این مراسم گفت: نزدیک به ۳۳۰ پرونده مربوط به کودک کار در سطح استان داریم و تمامی پرونده ها تک به تک مورد بررسی کارشناسان مربوطه قرار میگیرند و خدمات مددکاری برای آنها نیز در نظر گرفته می شود.

رضایی افزود: خوشبختانه در بحث کودکان کار، شاهد حضور پررنگ مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه و درگیر با مسئله هستیم و این دغدغه جمعی در استان ما برای کاهش معضل کودک کار شکل گرفته و سعی داریم تا با همیاری و همکاری نهاد های مربوطه مخصوصا موسسه های خیریه و خیرین عزیز، در راستای حل این مسئله، گامهای مؤثری برداریم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار