246191
۱۲ مرداد ۱۴۰۱

۳۲۷ کودک کار در اردبیل شناسایی شدند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: ۳۲۷ کودک کار و خیابانی در استان اردبیل شناسایی شد.

به گزارش کودک پرس ،خسرو امیدوار گفت: کودکان کار عمدتاً به دلیل مشکلات مالی خانواده‌های خود در مکان‌های مختلف و در معرض دید اقدام به فعالیت‌های متعددی می‌کنند که با حمایت نهادهای انقلابی سعی بر این است تا به خانواده‌های آنها کمک شده و دغدغه کودکان کار از بابت مشکلات مالی خانواده‌هایشان برطرف شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل می گوید: بهزیستی در قالب سامانه حامی سعی می‌کند تا حمایت‌های مد نظر را از این خانواده‌ها در کنار کمیته امداد انجام دهد که ما با ابلاغ آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی سعی کردیم تا ایجاد اشتغال برای سرپرستان این کودکان کار را انجام دهیم.

او پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و معرفی به واحدهای کارگاهی و تولیدی را با هدف مساعدت به این گروه آسیب‌پذیر یادآور شد و گفت: در استان اردبیل تعداد ۳۲۷ کودک کار و خیابانی شناسایی شده و اطلاعات آنها در سامانه مورد نظر به ثبت رسیده است.

امیدوار می گوید: دستگاه‌های متعدد که عضو ستاد ساماندهی کودکان کار هستند، به تناسب مأموریت و مسئولیت خود وظیفه حمایت و پشتیبانی را از این کودکان دارند که امیدواریم با فعال شدن اکیپ‌های سیار مددکاری و روانشناسی نیز به این گروه‌های آسیب‌پذیر کمک کنیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل در ادامه گفت: به دنبال مشاوره و دریافت اطلاعات از این کودکان به این نتیجه رسیدیم که عمده این کودکان به دلیل مشکلات و دغدغه‌های مالی خانواده‌ها مشغول کار بوده و از تحصیل نیز بازماندند.

امیدوار می گوید: با همکاری آموزش و پرورش موضوع آموزش و تعلیم و تربیت آنها مد نظر قرار گرفته و در کنار آن سعی ما بر این است تا با راه‌اندازی مرکز «کودک و خانواده »از این افراد حمایت کنیم.

به گفته او، در صورت تکرار فعالیت در خیابان و حضور در واحدهای کارگری سعی بر این است تا این کودکان به واحدهای شبانه‌روزی ارجاع شوند تا از خدمات این مراکز بهره‌مند شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: عمده کودکان کار با آسیب‌های اجتماعی متعدد روبه‌رو هستند و سالانه نیز چهار تا پنج نفر به این تعداد اضافه می‌شوند اما با اقدامات پیشگیرانه تلاش بر این است تا از بروز آسیب‌های جدی برای این کودکان جلوگیری شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار