171534
۲۷ مرداد ۱۳۹۷
«سی ان ان» گزارش داد:

بمب آمریکایی جان ۴۰ کودک یمنی را گرفت

سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که بمبی که جان ۴۰ کودک یمنی را در صعده یمن گرفت، ساخت آمریکا بود.

به گزارش کودک پرس ، بمب استفاده شده توسط ائتلاف عربی در حمله به اتوبوس مدرسه در یمن که منجر به کشته شدن 40 کودک یمنی شد به عنوان بخشی از توافق تسلیحاتی وزارت امور خارجه آمریکا با عربستان سعودی به این کشور فروخته شد. در ماه مارس سال جاری میلادی،حمله به بازاری در یمن با استفاده از بمب MK 84 ساخت آمریکا منجر به کشته شدن 97 یمنی شد.

«سی ان ان» در همکاری با کارشناسان مهمات و روزنامه نگاران یمنی به این نتیجه دست یافت که سلاحی که روز 9 آگوست در حمله به اتوبوس مدرسه در صعده یمن مورد استفاده قرار گرفت بمب 227 کیلوگرمی MK 82 بود که یکی از پیمانکاران دفاعی آمریکا به نام « Lockheed Martin» آن را تولید کرده است.

بر اساس این گزارش،این بمب بسیار شبیه به بمبی است که در حمله به مراسم تدفین در یمن در اکتبر 2016 میلادی مورد استفاده قرار گرفت و منجر به کشته شدن 155 نفر شد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی مدعی شد که مشکل از اطلاعات غلط درباره این حمله بوده است و مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

در حالی که ائتلاف عربی تحت حمایت ایالات متحده آمریکا در تلاش برای تحقیق در مورد حمله به اتوبوس مدرسه در صعده است ، ناظران و گروه های حقوق بشری درباره تقصیر آمریکا در این زمینه سوالاتی را مطرح می کنند.

آمریکا مدعی است که برای عملیات نظامی و هدف گیری های ائتلاف عربی تصمیم گیرنده نیست اما گزارش های حاکی از آن است که با فروش میلاردها دلار سلاح از آنها حمایت می کند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار