16998
۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

حمایت بهزیستی از کودکان بازمانده از تحصیل

مدیرکل بهزیستی سیستان وبلوچستان با اشاره به آمار بالای کودکان بازمانده از تحصیل در این استان خاطرنشان کرد: برای حمایت از 800 کودکی که به دلیل فقر از تحصیل بازمانده اند بالغ بر 400 میلیون تومان اعتبار از طرف بهزیستی برای کمک به آموزش وپرورش اختصاص می یابد.

به گزارش کودک پرس، محمدرضا سراوانی که در جلسه شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور در فرمانداری چابهار سخن می گفت اظهار کرد: هزار مرکز و موسسه خصوصی در حال فعالیت هستند که به بهزیستی برای توسعه خدمات اجتماعی کمک می کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی سیستان وبلوچستان، بیش از 800 روستا مهد و مهدکودک شهری و حاشیه در استان فعال هستند که با اشتغالزایی خود اقتصاد مقاومتی در حوزه بهزیستی به نمایش گذاشته‌اند.

سراوانی با اشاره به علاقه مندی بهزیستی استان به راه‌اندازی مراکز تخصصی در زمینه های مختلف از جمله ژنتیک بیان کرد: به دلیل نبود ظرفیت ها و تخصص های لازم، راه اندازی این مراکز در استان مقدور نیست و این درحالی است طبق آمار 45 درصد معلولیت های بدو تولد به خاطر اختلالات ژنتیکی است.

وی خواستار تشویق موسسات ملی فعال ژنتیک در کشور برای راه اندازی شعب خود در استان شد و تاکید کرد: باتوجه به اجباری شدن غربال گری ژنتیک در برنامه ششم توسعه از پزشکان و کادر درمانی این موسسات برای حضور در استان حمایت می کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به آمار بالای کودکان بازمانده از تحصیل در سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: برای حمایت از 800 کودکی که به دلیل فقر از تحصیل بازمانده اند بالغ بر 400 میلیون تومان اعتبار از طرف بهزیستی برای کمک به آموزش وپرورش اختصاص می یابد.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار