252516
۲۴ فروردین ۱۴۰۳
سلامتی کودکان

۹ هزار کودک نوآموز در کهگیلویه و بویراحمد مورد سنجش سلامت قرار گرفتند

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون، ۹ هزار کودک پیش دبستانی و نوآموز بدو ورود به دبستان استان مورد سنجش سلامت جسمانی قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، محمد جمالی آرند روز سه شنبه در یاسوج اظهار کرد: کار سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان پیش دبستانی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای سال تحصیلی جدید آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی افزود: جامعه هدف این طرح بیش از ۱۵ هزار نفر در استان کهگیلویه وبویراحمد است و با وجو اطلاع رسانی انجام شده از مهرماه پارسال ،تاکنون ۹ هزار کودک پیش دبستانی و نوآموز بدو ورود به دبستان استان مورد سنجش قرار گرفتند.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سنجش سلامت کامل جامعه هدف این اداره را در گرو استقبال و همراهی والدین با مراکز سنجش و آزماینده ها است.

جمالی آرند تاکید کرد: در این طرح کودکان در زمینه های رشد دهان، دندان، قد، وزن، بینایی،شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد پایش و سنجش قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: پایان اردیبهشت ماه آخرین مهلت برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۱۲ مرکز جامع سنجش،اموزش ،توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی در شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران،لنده، چرام،باشت،بهمئی، مارگون و عشایر برای سنجش کودکان پیش دبستانی و نوآموزان بدو ورود به دبستان در نظر گرفته شده است.

حسین دولت دوست افزود: از این تعداد چهار مرکز در شهر یاسوج و بقیه هم در هر کدام از مراکز سایر شهرستان های یک مرکز سنجش دایر است.

وی ابراز کرد: بیش از ۸۵ نفر آزماینده در دو شیفت صبح و عصر در این مراکز مسئولیت کاردرمانی،گفتار درمانی،شنوایی سنجی و بینایی سنجی جامعه هدف را در این مراکز بر عهده دارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از مجموع این تعداد، ۶ نفر کار گفتاردرمانی،چهار نفر کاردرمانی،یک نفر شنوایی سنجش، یک نفر بینایی سنجش و بقیه مدیران،آموزگاران و ارزیابان این مراکز هستند.

دولت دوست اضافه کرد: والدین ابتدا باید برای نوبت گیری جهت سنجش کودکان خود از طریق درگاه ملی دولت به نشانی اینترنتی my medu.ir مراجعه کنند.

وی، با بیان اینکه با اجرای ین طرح کودکانی که نیاز به سنجش دقیق تر داشته باشند به مراکز تخصصی تر معرفی می شوند،گفت: تاکنون ۲۰۰ کودک که دارای اختلالات شنوایی،بینایی و گفتاردرمانی بودند برای بررسی دقیق تر به مراکز و پزشکان متخصص معرفی شدند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار