252455
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
آموزش و تحصیل کودکان

جنگ غزه ۳۰۰ هزار کودک فلسطینی را از تحصیل محروم کرده است

آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد تمام مدارس وابسته به این آژانس در نوار غزه بسته شده‌اند و این مسأله ۳۰۰ هزار کودک را از تحصیل محروم کرده است.

به گزارش کودک پرس ، «اسیل ابورجیله»، دانش آموز فلسطینی با حسرت و ناراحتی از اینکه وی و دوستانش نمی‌توانند به تحصیل خود به دلیل جنگ غزه ادامه بدهند، این سوال را پرسید: کجا به تحصیل ادامه می‌دهیم در چادر یا در زندان یا بعد از مرگ؟!

ارتش رژیم صهیونیستی از حدود ۶ ماه پیش جنگ ویرانگری را علیه غزه آغاز کرده است و تمام مراکز غیرنظامی از جمله مدارس و موسسات آموزشی را نیز هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش الجزیره، آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: تمام مدارس وابسته به این آژانس در نوار غزه به دلیل جنگ بسته شده‌اند و همین مسأله ۳۰۰ هزار کودک را از تحصیل محروم کرده است.

این آژانس تأکید کرد: بیش از ۶۲۵ هزار دانش آموز از آغاز جنگ غزه از تحصیل محروم شده‌اند در حالی که ۲۲ هزار معلم هم مشاغل‌شان را در بخش آموزشی از دست دادند.

عبیر مصطفی، معلم فلسطینی گفت: جنگ غزه بر تمام دانش آموزان تأثیر گذاشته است و آنها نتوانستند به تحصیلشان ادامه بدهند. من معلم زبان انگلیسی هستم و در سال جاری میلادی دانش آموزان من هیچگونه جلسات درسی نداشتند و اکنون در اردوگاه‌های آوارگان در سایه قتل، ترس و گرسنگی زندگی می‌کنند و به تحصیل فکر نمی‌کنند.

وی افزود: من بسیار ناراحت هستم از اینکه فرزندانی دارم که از تکمیل تحصیل خود محروم شده‌اند. من دختری دارم که قرار بود امسال از دانشگاه اسلامی فارغ التحصیل شود اما از این خوشحالی محروم شد.

ابتسام مهانی، دانش آموز دبیرستانی فلسطینی نیز گفت بسیار ناراحت است از اینکه نتوانسته امسال تحصیلش را ادامه بدهد و به آرزویش برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته رسانه و مطبوعات ادامه بدهد.

آوارگان از سرنوشت فرزندانشان به دلیل از دست دادن یک سال تحصیلی کامل که نمی‌دانند چگونه آن را جبران خواهند کرد، سؤال می‌کنند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین پیشتر از شهادت بیش از ۴۸۵۱ دانش آموز و ۲۳۹ کارمند بخش آموزش و زخمی شدن بیش از ۸۲۲۷ دانش آموز و ۸۳۶ معلم از هفت اکتبر خبر داد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار