16722
۱۹ فروردین ۱۳۹۶

تازه‌ترین رمان انتشارات مسجد جمکران برای کودک و نوجوان منتشر شد

انتشارات مسجد مقدس جمکران یک کتاب جدید در حوزه کودک و نوجوان منتشر کرده است. این کتاب با نام «دعوت مردی که راست می گفت!» نوشته ابراهیم حسن بیگی شامل داستان مباهله برای بچه‌ها است که به تازگی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

به گزارش کودک پرس، تربیت فرزند آنقدر مهم و مورد بحث شد که حتی پایش را در مناظره های فرهنگی انتخابات گذشته ریاست جمهوری باز کرد. «خانه،‌مدرسه و مسجد» کلیدواژه یکی از گفته‌های فرهنگی بود که با استقبال خوبی مواجه شد. اگر مسجد محل حضور کودکان و نوجوانان شود، رسوخ بسیاری از آفت‌های دینی و عقیدتی در ذهن فرزندان غیر ممکن می شود. این امر نیاز به تربیتی درست و وجود مربی ای دلسوز و دغدغه مند دارد که البته اصلا هم کم نیستند. تاکید رهبر انقلاب برای توجه و حمایت حرکت های خودجوش فرهنگی و جناح فرهنگی مومن ناظر بر همین مسئله است.

مسئله تربیت ایمانی فرزندان دغدغه واقعی و اساسی بسیاری از خانواده ها است. در دنیایی زندگی می کنیم که همه ابزار فساد و تبرج با نمایش های عقلانی و ظاهرا درست به ذهن فرزندانمان حقنه می شود. یقینا امروز ابزار فساد و راه گناه بسیار هموارتر از گذشته است هرچند ابزار صلاح و درستی هم توسعه داشته است اما تبلیغات جبهه باطل همیشه با جذابیت های بیشتری همراه بوده است.

گروه های بسیاری از جوانان و طلبه ها این دغدغه‌ی بجای خانواده ایرانی را درک کرده و برای آن تلاش می کنند. اگر در مسجدی حضور پیدا کردید و انبوهی از کودکان و نوجوانان در صفوف جماعت دیدید، یقین داشته باشید حداقل یک جوان خوش فکر و دغدغه مند از جناح فرهنگی مومن آنجا حضور دارد تا نسل آینده ایران اسلامی را،مومن به اسلام و انقلاب بسازد.

همه این تلاش ها در شرایطی است که تولیدات هنری برای کودک و نوجوان، کمیت و کیفیت مطلوبی نداشته است. سینمای کودک و نوجوان به صورت استثنا در میان آثار سینمایی جلوه می کند و البته جای بحث آن باز است تا بررسی کرد که چقدر این سینما در خدمت تربیت ایمانی بوده است؟ این را هم باید تاکید کرد که در دوره جدید مدیریت شبکه پویا شاهد نقاط امیدبخشی در دغدغه تربیت فرزندان بوده ایم.

داستان کودک و نوجوان هم وضعیت مشابهی دارد. «داستان خوب برای بچه‌های خوب» نوشته مهدی آذریزدی یکی از آثار معاصر است که چند نسل از فرزندان ایران اسلامی را تربیت کرده است. آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب نیز در جلسه ای که مرحوم آذریزدی حضور داشت تاکید کرد که فرزندانش را با همین کتاب ها بزرگ کرده است. این گفته آیت الله خامنه ای باعث شد تا مرحوم آذریزدی منقلب شود و اشک شوق بریزد.

حالا انتشارات مسجد مقدس جمکران یک کتاب جدید در حوزه کودک و نوجوان منتشر کرده است. این کتاب با نام «دعوت مردی که راست می گفت!» نوشته ابراهیم حسن بیگی شامل داستان مباهله برای بچه‌ها است که به تازگی منتشر و راهی بازار نشر شده است. حسن بیگی تاکنون کتاب های بسیاری را برای این گروه سنی نوشته است. داستان های ساده و روان او، تاریخ را برای کودکان و نوجوانان شیرین و دوست داشتنی می‌کند.  حسن بیگی یکی از افرادی است که به واسطه کتاب‌هایش، حق زیادی بر خانواده ایرانی دارد. «دعوت مردی که راست می‌گفت!» کار پیچیده ای نمی‌کند، قصه می‌گوید و نسل آینده ایران اسلامی را تربیت می‌کند؛ همین!

منبع: سراج24

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار