251688
۰۶ اسفند ۱۴۰۲
خانه کتاب و ادبیات ایران

حوزه شعر کودک نیازمند تمرکز است

محفل ادبی «ایران، خانه ما» همزمان با دوره آموزشی شعر قاصدک در تفت برگزار شد که در این نشست بر تمرکز روی شعر کودک و استفاده از لهجه‌های مختلف تأکید شد.

به گزارش کودک پرس ، همزمان با برگزاری دومین دوره آموزشی شعر و داستان قاصدک که به میزبانی تفت از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران در حال برگزاری است، محفل شب شعر با عنوان «ایران، خانه ما» برگزار شد.

سید احمد میرزاده دبیرعلمی دومین دوره آموزشی شعر و داستان قاصدک در این نشست گفت: شعر کودک و نوجوان دامنه گسترده‌ای دارد و اگر شعر را به عنوان هنر تخصصی انتخاب کردید حداقل دو سال روی شعر کودک تمرکز کنید.

وی افزود: برای متخصص شدن بایستی تمرکز روی حوزه تخصصی کودک قرار گیرد.

میرزاده با اشاره به ویژگی‌های شعر محاوره و تفاوت آن با شعر کودک بیان کرد: کارهای خوبی در زمینه شعر محاوره خلق شده است اما برای تخصص در شعر کودک باید فراتر از آن عمل کرد و به صورت تخصصی وارد آن شد.

دبیرعلمی دومین دوره آموزشی شعر و داستان قاصدک ادامه داد: توجه به لهجه‌های شیرین می‌تواند گام مؤثری برای ما در خلق اشعار باشد و باید روی آن کار کنیم و در زمینه شعر کودک نیز این را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: روی شعر معیار و مخاطب کودک باید کار کرد و افرادی مانند مصطفی رحماندوست ابتدا شعر بزرگسال می‌گفتند اما وقتی دیدند که حوزه کودک نیازمند کار است به این بخش پرداختند.

میرزاده بیان کرد: شاعری نیازمند کار و تمرین و ممارست است و هر روز شاعر باید عالم شاعرانه باشد و در این راستا نیز مهم نیست که شعری ضعیف یا قوی باشد ولی شاعر باید کار و تلاش کند تا به ثمره آن برسد.

در پایان این مراسم نیز شاعران اشعار خود را در وصف ایران و کشور ایران خواندند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار