252291
۰۱ فروردین ۱۴۰۳
کتاب و مجله

پیشنهاد مطالعه نوروزی مریم اسلامی به کودکان و نوجوانان

مریم اسلامی، شاعر و مترجم ادبیات کودک و نوجوان، اثری از رولد دال را به مخاطبان کودک و نوجوان ایبنا برای مطالعه در نوروز ۱۴۰۳ پیشنهاد کرد.

به گزارش کودک پرس ، مریم اسلامی رمان «ماتیلدا» از رولد دال، نویسنده مشهور انگلیسی را برای مطالعه در روزهای نوروز ۱۴۰۳ پیشنهاد داد. او درباره موضوع این اثر گفت: ماتیلدا، دختر کوچکی است که تبعیض و بی‌عدالتی در محیط خانواده و عدم توجه کافی والدینش به او از وی کودکی منزوی و گوشه‌گیر نساخته است. او با هوش و روحیه بالایی که دارد و با جسارتی مثال‌زدنی به مبارزه با ناملایمات زندگی حتی مدیر زورگو و بداخلاق مدرسه می‌رود. معلم او خانم هانی، تنها کسی است که به نبوغ ماتیلدا پی برده و به او کمک می‌کند تا در تحصیل و زندگی موفق شود.

این شاعر در ادامه درباره شخصیت‌پردازی ماتیلدا توسط رولد دال گفت: ماتیلدا دختری است که تنهایی‌اش را با کتاب خواندن پر می‌کند و با به کارگیری فکر و تخیل سرشارش بر مشکلات زندگی‌اش غلبه می‌کند. او هیچ‌گاه روحیه‌اش را از دست نمی‌دهد و به قهرمانی تبدیل می‌شود که می‌تواند بر دردهای بزرگی مثل نادیده‌گرفته‌شدن از جانب خانواده و همکلاسی‌هایش، پیروز شود.

اسلامی درخصوص نوع قلم نویسنده این اثر نیز عنوان کرد: قلم رولد دال، نویسنده خوش‌قریحه انگلیسی به قدری قوی و جذاب است که مخاطب از همان سطر اول داستان مجذوب می‌شود و با اینکه سال‌ها از انتشار این کتاب گذشته، همچنان پرمخاطب، شیرین و ماندگار است.

کتاب «ماتیلدا» در ایران از سوی ناشران مختلفی منتشر شده است و مترجمان متعددی آن را ترجمه کرده‌اند که می‌توان به ترجمه پروین علی‌پور در نشر افق و محبوبه نجف‌خانی در نشر کتاب چِ (کودک و نوجوان نشر چشمه) اشاره کرد. این اثر اولین‌بار در سال ۱۹۸۸ منتشر و در سال ۱۹۹۹ برنده جایزه کتاب کودک شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار