252111
۲۲ اسفند ۱۴۰۲
نشر مهرک

«تو خواب میکائیل هستی»؛ جدیدترین اثر تیمور آقامحمدی برای نوجوانان

رمان نوجوان «تو خواب میکائیل هستی» نوشته تیمور آقامحمدی از سوی نشر مهرک (واحد کودک و نوجوان سوره مهر) منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، نوجوانی یکی از حساس‌ترین سال‌های زندگی هر انسانی به‌شمار می‌رود: به‌ویژه برای پانزده ساله‌ها. دانش‌آموزان در این سن در موقعیت انتخاب مسیر زندگی قرار می‌گیرند. میکائیل پسری است که به موضوع «انتخاب» می‌اندیشد و چون جدی است و همه‌چیزش را برای هدفی که دارد فدا می‌کند، گذشته و حال و آینده به کمک او فراخوانده می‌شوند، همان‌گونه که به مدد سردار همیشه فاتح ایرانی می‌آمدند.

این اثر دومین رمان نوجوان نویسنده است که پس از «رونی یک پیانو قورت داده» به چاپ می‌رسد. آقامحمدی در تلاش بوده با نزدیک‌شدن به جهان نوجوان امروز، قصه‌ای تازه از موقعیت‌های سخت چهار نوجوان را روایت کند؛ نوجوان‌هایی که در پی یافتن جایگاه واقعی خود در زندگی هستند و به‌جای شانه خالی‌کردن از بار مسئولیت‌ها و توقع حمایت کامل از بزرگ‌ترها می‌کوشند روی پای خود بایستند و به فکر حل مسائل بزرگ‌ترها هم باشند.

در رمان «تو خواب میکائیل هستی» همه‌چیز از یک گوی شیشه‌ای جادویی شروع می‌شود که زندگی قهرمان داستان را دگرگون می‌کند. این کتاب داستان عاشقان ادبیات و موسیقی است؛ آن‌هایی که در یک مسیر رو به رشد از مرحله سطحی گذر می‌کنند و طعم هنر اصیل را می‌چشند. میکائیل یک روز عجیب‌وغریب را تجربه می‌کند به‌شکلی که در پایان روز او دیگر آن میکائیل سابق نیست، پسری است مصمم، عاشق، بااعتماد به نفس و امیدوار.

در پشت جلد رمان «تو خواب میکائیل هستی» آمده است:

«من میکائیلم و پانزده سال دارم. می‌خواهم از خاص‌ترین، سخت‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین روز زندگی‌ام برای شما بگویم، از روزی که تا آستانه بهشت رفتم. بیایید با پدر سهل‌انگار، مادر لج‌باز و دایی چاقم که عاشق زبان مردگان است آشنا شوید و ببینید چطور صمیمی‌ترین دوستم از من اخاذی می‌کند. بعد در حالی که به بهترین قطعات موسیقی کلاسیک دنیا گوش می‌دهید، بروید سراغ گوی شیشه‌ای جادویی، کامی سامورائی، پیرمرد ساعت‌شکسته، استاد بیدکی و پروانه‌اش، سرآشپز مارکو و سردار همیشه فاتح ایرانی. حالا ببینم باز هم می‌توانید به ما پانزده‌ساله‌ها اهمیت ندهید؟».

کتاب «تو خواب میکائیل هستی» به قلم تیمور آقامحمدی و طراحی مریم محمودی‌مقدم در ۲۰ فصل، ۱۷۲ صفحه و شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه برای گروه سنی بالای ۱۳ سال از سوی نشر مهرک (واحد کودک و نوجوان سوره مهر) منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و به زودی در بازار نشر کشور عرضه می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار