162246
۰۵ تیر ۱۳۹۷

«تام گیتس» به پله ۱۲ رسید

دوازدهمین جلد از مجموعه پرمخاطب «تام‌ گیتس» اثر لیز پیشون با عنوان «خانواده، دوستان و موجودات پشمالو» منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، کتاب «خانواده، دوستان و موجودات پشمالو» دوازدهمین جلد از مجموعه مشهور و پرمخاطب «تام‌ گیتس» اثر لیز پیشون است که با ترجمه بهرنگ رجبی از سوی انتشارات هوپا منتشر شده است. مجموعه «تام گيتس‌» به عنوان يكي از بهترين مجموعه‌هاي نوجوان شناخته مي‌شود، مجموعه‌اي كه سراسر طنز و شوخي است.

داستان‌های «تام گیتس» تلفیقی از متن و تصویرند و بیشتر حجم این کتاب‌های قطور و پربرگ را تصویر پر کرده که همین امر به علاوه طنز اثر آن را برای کودکان به ویژه کودکان کم‌خوان مناسب کرده است. از دیگر ویژگی‌های این مجموعه این است که کودکان با خواندن داستان‌های تام گیتس نوشتن را فعالیتی سرگرم‌کننده خواهند یافت و احتمالا به نوشتن و روایت کردن با کمک تصویر تشویق خواهند شد.

ماجراهای «تام گیتس» نخستین مجموعه‌ای است که لیز پیشون برای نوجوانان نوشته و تا به امروز 12 جلد از آن منتشر شده است. این مجموعه به بیش از ۳۶ زبان ترجمه شده است و طرفداران بسیاری در بین کودکان سراسر دنیا دارد. نخستین جلد مجموعه «تام گیتس» جایزه‌ کتاب خنده‌دار رولد دال و جایزه واترستونز و جایزه ردهاوس را در کارنامه خود دارد. جلد چهارم این مجموعه هم جایزه‌ بلوپیتر را از آن خود کرده است.

مجموعه «تام گیتس» داستان گرفتاری‌ها و دردسرهای یک پسربچه شیطان و خلاص شدن او از این مخمصه‌هاست که به شکل یادداشت‌های روزانه با زبانی طنز و تصویر روایت شده است.

در جلد دوازدهم با عنوان «خانواده، دوستان و موجودات پشمالو» تام براي كارِ كلاسي‌اش كلي وقت مي‌گذارد و كلي واقعيت‌هاي جورواجور درباره‌ خانواده و دوستانش مي‌فهمد. مثلا اين كه مامان و بابا سرِ قضيه‌ خوردن كيك با همديگر آشنا شده‌اند كه داستان كاملش توي كتاب هست. درباره‌ موجودات محبوبش يعني پشمالوها هم يك‌عالمه نكته كشف مي‌كند. مثلا اينكه گربه‌ها هفتاد درصد عمرشان را خواب‌اند. در این کتاب نه تنها آقاي فولرمن بلکه خيلي‌ها عاشق كار كلاسي تام مي‌شوند، البته در اين جلد دو نفر هم به شخصيت‌هاي كتاب اضافه مي‌شوند؛ پاتال‌ها.

 

 

لیز پیشون، نویسنده کتاب متولد ۱۹۶۳ در لندن است. از کودکی عاشق نقاشی کشیدن بود، در دانشگاه گرافیک خواند و مدتی به عنوان مدیر هنری در صنعت موسیقی فعالیت کرد. اما پس از مدتی شروع کرد به نوشتن و تصویرگری کتاب کودکان. نخستین کتاب تصویری‌اش را با نام «حشره‌ خیلی زشت» در سال ۲۰۰۴ منتشر کرد. این کتاب و چهار کتاب دیگرش «برادر بزرگم بویس»، «بیل خسته»، «پنگوئن‌ها» و «سه خوک ترسناک و گرگ گنده مهربان» که برای خردسالان نوشته و تصویرگری کرده، جایزه‌های بسیاری را از آن او کرده است.

انتشارات هوپا، کتاب «خانواده، دوستان و موجودات پشمالو» را در قالب 256 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 190 هزار تومان منتشر کرده است.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار