250899
۳۰ دی ۱۴۰۲
انتشارات محراب قلم

این «کوکوی سبزیجات» برای خواندن است نه خوردن!

رمان کودک «کوکوی سبزیجات» به قلم آویسا شرفی با تصویرگری لاله ضیایی از سوی انتشارات محراب قلم منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، در معرفی این کتاب آمده است: «مامان می‌خواهد پروژه‌اش را تحویل بدهد و وقت ندارد شام درست کند. پونه و پرگل تصمیم می‌گیرند خودشان آشپزی کنند اما شرطش این است که از مامان کمک نگیرند. باید هر جور شده دوتایی از پسش بربیایند وگرنه مجبورند امشب هم نیمرو بخورند.

وقتی دستور پخت و مواد لازم معلوم باشد، اصلاً چه مشکلی ممکن است پیش بیاید؟». اما با توجه به حال‌وهوای داستان و تصویر روی جلد آن، معلوم است که ماجراهایی قرار است برای این دو خواهر اتفاق بیفتد.

آویسا شرفی، نویسنده این کتاب است. او در اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۸ در تهران به دنیا آمد. عاشق بازی و قصه بود. در نوجوانی کتاب و مجله می‌خواند، پرت‌وپلاهای گریه‌دار و خنده‌دار می‌نوشت، ترانه‌ها را عوض می‌کرد و فلسفه می‌بافت. می‌خواست کارآگاه یا کارگردان یا نخست‌وزیر شود؛ اما رویاهایش در مدرسه گم شد و در دانشگاه الکترونیک خواند. بعد از سال‌ها، یک روز عشق قدیمی بیدار شد و بعد جادوی نوشتن قلبش را تسخیر کرد. حالا می‌نویسد و نوشتن را با هیچ کاری عوض نمی‌کند.

 

بخشی از متن کتاب:

«صحبت عمه‌ی بابا که تمام شد، کار سیب‌زمینی‌ها هم تمام بود. پونه سیب‌زمینی‌های بی‌پوست را گرفت توی مشتش و گفت: «اممم… فکر کنم کلفت پوست کندیم.»

پرگل چاقویش را توی هوا تکان‌تکان داد و گفت: «چون که این‌ها خرابند.»

مامان آه کشید و تندی چند تا سیب‌زمینی پوست گرفت. پونه پرسید: «توی چی بپزیمشون؟»

مامان یک قابلمه درآورد و داد دستش. پونه پرسید: «چقدر آب بریزم؟»

مامان توی قابلمه آب ریخت و گذاشتش روی گاز. پونه نمی‌دانست شعله‌اش چقدر باید باشد. مامان زیر قابلمه را روشن کرد و بدو برگشت سر کارش.

پونه خواند: «هویج را بتراشید و بپزید تا کمی نرم شود.»

 

چشم‌های پرگل گرد شد: «با مدادتراش؟!».

 

رمان کودک «کوکوی سبزیجات» به قلم آویسا شرفی با تصویرگری لاله ضیایی در ۱۲۲ صفحه مصور، شمارگان هزار و صد نسخه و به بهای ۵۰ هزار تومان از سوی کتاب‌های مهتاب (کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم) منتشر شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار