147445
۲۷ اسفند ۱۳۹۶

از اشتیاق دیدن ضریح حرم امامین جوادین(علیهم‌السلام) تا زمزمه قرآن از کربلا تا کاظمین+ عکس

قاریان نوجوان شوق تلاوت در مسیر کربلا تا کاظمین آیات الهی را زمزمه می‌کردند و با اشتیاق در انتظار تشرف به حرم امامین جوادین(علیهم‌السلام) و دیدن گنبد طلای این بارگاه ملکوتی بودند.

به گزارش کودک پرس ، در چهارمین روز حضور کاروان قرآنی شوق تلاوت در کربلا، قاریان نوجوان کشورمان به کاظمین مشرف شده و به زیارت امامین جوادین(علیهم‌السلام) رفتند.

قاریان نوجوان در مسیر کربلا به کاظمین همواره به تلاوت و ذکر مصیبت ائمه اطهار(علیهم‌السلام) می‌پرداختند و در انتظار زیارت حرمین جوادین(علیه‌السلام) بودند. وقتی قاریان نوجوان از اتوبوس عتبه عباسیه(علیه‌السلام)، روبروی گنبد حضرت جواد(علیه‌السلام) و موسی کاظم(علیه‌السلام) پیاده شدند پس از سلام و عرض ارادت، عکس یادگاری انداخته و با اشتیاق وسایل خود را تحویل امانات دادند تا هر چه زودتر در جوار حرمین جوادین(علیهم‌السلام) برسانند.

 

 

در این میان برخی با دیدن گنبد طلای امامین جوادین(علیهم‌السلام) اشک می‌ریختند و برخی دیگر دلهره زیارت داشتند و حوائج خود را زمزمه می‌کردند. یکی از قاریان نوجوان که برای اولین بار به کاظمین مشرف شده بود با اشاره به اشتیاق خود برای دیدن گنبد حرم امامین جوادین(علیهم‌السلام) گقت: همیشه دوست داشتم روزی بتوانم به حرم مشرف شوم و اصلا فکر نمی‌کردم در جوانی گنبدهایی که در تلویزیون می‌دیدم از نزدیک ببینم.

 

با توجه به اینکه شنبه‌ها عراق تعطیل است، خیل عظیمی از عاشقان اهل بیت(علیهم‌السلام) به زیارت آمده بودند ودرب‌های ورودی بود اما قاریان نوجوان با ذکر صلوات و قرائت آیاتی از قرآن مسیر را طی کردند و به زیارت پرداختند.

در ازدحام جمعیت یکی به دنبال زیارتنامه بود و دیگری در حال نمازخواندن؛ هر کدام در گوشه‌ای از صحن حرم نشسته و ایستاده با خدا و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) نجوا می‌کردند.

کاروان قرآنی شوق تلاوت پس از اقامه نماز مغرب و عشا به کربلا بازگشتند. در مسیر بازگشت به کربلا برخی از خدا می‌خواستند که توفیق زیارت را از آنها نگیرد.

 

حسین گلچین قاری نوجوان کشورمان از کرمانشاه در حالی که حرف‌های دل خود با خدا را زمزمه می‌کرد در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه من دومین سفرم به کربلا را تجربه می‌کنم گفت: واقعا فضای معنوی و غیرقابل وصفی در حرمین شریفین حاکم است. وقتی برای گنبد طلای حرمین جوادین(علیهم‌السلام) را دیدم متحیر شدم و خدا راشاکرم که به برکت قرآن در این فضای معنوی حضور دارم و امیدوارم با پیشرفت در این مسیر برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

 

کاروان شوق تلاوت قرار بود طبق برنامه شنبه 26 اسفند به سامرا نیز برود که به دلیل اینکه عتبه عباسیه امکان تأمین امنیت قاریان ایرانی را نداشت و هفته گذشته یکی از سرداران عراقی در بمب‌گذاری سامرا به شهادت رسیده بود این برنامه برپا نشد. همچنین اساتید این دوره از رقابت‌ها به یکی از شهرستانهای عراق رفته و به اجرای برنامه پرداختند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار