موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210843
۲۶ آذر ۱۳۹۸

افتتاح کرسی دائم تلاوت قرآن در اردکان+ تصاویر

با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای قاریان نوجوان، کرسی دائم تلاوت قرآن کریم در اردکان افتتاح شد.

به گزارش کودک پرس ، به‌منظور استعدادیابی قاریان نوجوان، آیین افتتاحیه کرسی دائمی تلاوت با حضور قرآن دوستان و جمعی از مسؤولین در محل مسجد بقیه‌الله الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) اردکان برگزار شد.

امام‌جمعه اردکان در این مراسم با اشاره به برپایی جلسات متعدد قرآنی در شهر، گفت: به خاطر این نعمت، خداوند را شاکر هستیم که جوانان و نوجوانان عزیز فرصت دارند با قرآن، تجوید، قرائت و حفظ آشنا بشوند.

وی افزود: اگر کسی بخواهد یک مسلمان واقعی باشد هیچ راهی ندارد جز اینکه با کتاب آسمانی قرآن که خداوند در آن با انسان حرف زده است آشنا بشود چراکه تنها ریسمان دست‌نخورده وحی که زمین را به آسمان وصل می‌کند قرآن است.

 

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر بابیان اینکه در دین اسلام خیلی بر آموزش و یادگیری قرآن تأکید شده است، گفت: یکی از شکایت‌های پیامبر اکرم که در قرآن نقل‌شده این است که مسلمانان دنبال همه کاری رفتند اما به قرآن اهمیت ندادند و آن را مهجور شمردند.

وی اظهار داشت: برای عمل کردن به قرآن ابتدا باید روخوانی آن را یاد بگیریم زیرا گاهی با تغییر اعراب کلمات قرآن و یا تلفظ اشتباه معنی کلمات عوض می‌شود سپس بامعنی و تفسیر قرآن آشنا بشویم تا بتوانیم به آن عمل کنیم.

 

امام‌جمعه اردکان با اشاره به اینکه قرآن چون کلام خداوند است یک جاذبه ویژه‌ای دارد، افزود: اگر قرآن با صوت زیبا خوانده شود دل‌ها و فطرت‌های پاک را به‌صورت عجیبی به خود جذب می‌کند لذا پیامبر اسلام و اهل‌بیت از ما خواسته‌اند که قرآن را با صوت زیبا و با رعایت تجوید و آداب آن بخوانیم و تلاوت کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این جلسه در همه محلات و مساجد برپا شود تا استعدادهای جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به کلام وحی کشف شود تا قاریان ممتازی در شهرستان داشته باشیم و افراد خیر و نیکوکار نیز در این راه سهیم شوند و ازاین‌گونه برنامه‌ها حمایت کنند.

 

گفتنی است که طرح استعدادیابی قاریان نوجوان در قالب برنامه‌هایی مانند برگزاری کارگاه‌های آموزشی قاریان نوجوان در محل موسسه قرآنی نورالزهرا (سلام‌الله علیها)، برگزاری کارگاه‌های آموزش تخصصی صوت و لحن و تجوید هرماه یک‌بار در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد و کرسی تلاوت ماهیانه در پنج‌شنبه آخر هرماه در محل مسجد بقیه‌الله الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) از سوی موسسه قرآنی نورالزهرا (سلام‌الله علیها) اردکان در حال برگزاری است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار