137656
۱۲ بهمن ۱۳۹۶
فرماندار تایباد:

پرکردن اوقات فراغت نقش مهمی در مبارزه با اعتیاد دارد

فرماندار تایباد گفت: دسترسی راحت و آسان به مواد مخدر نقش موثری در افزایش اعتیاد دارد به همین دلیل برنامه‌ریزی و پرکردن اوقات فراغت مردم و به‌ویژه قشر جوان و نوجوان جامعه نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد خواهد داشت.

به گزارش کودک پرس ، حسین شرافتی امشب در هفتمین نشست هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: ایجاد شور و نشاط، پرکردن اوقات فراغت و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله مسائل مهمی است که در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار تایباد افزود: اولین اولویت دولت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه مواد مخدر است و موفقیت در این زمینه بدون شک استفاده از ظرفیت‌های مردمی با رویکرد اجتماعی در مقابله با این معضل خانمان‌سوز است.

وی ادامه داد: سیاست‌های دولت نیز در زمینه مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر استفاده از همین ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی شده است.

 

شرافتی بیان کرد: اعتبارات دولتی در این زمینه کم است،  باید محور هدف‌ها در این راستا استفاده از ظرفیت‌های مردمی و کمک‌های خیرین برای ترک معتادان باشد، چرا که نجات یک معتاد نجات جامعه محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی تایباد، نیز در این جلسه گفت: حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی از آسیب‌دیدگان و گرفتاران این بلای خانمانسوز از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

حسن ناگهانی افزود: باید با فرهنگ‌سازی نگاه جامعه و مردم را نسبت به معتاد تغییر داد، چرا که معتاد بیمار است و نباید با فرد گرفتار به عنوان یک مجرم برخورد کرد.

 

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته در عدم برگشت این افراد به دامان مجدد اعتیاد می‌تواند موثر باشد.

ناگهانی اظهار داشت: یک باور نادرستی که وجود دارد این موضوع است که معتاد درمان‌پذیر نیست، لذا باید یکی از اهداف شورای هماهنگی، فرهنگ‌سازی در خصوص زدودن این تفکر و نیز تقویت باور درمان اعتیاد باشد.

 

در این جلسه هر یک از اعضای شورا طرح‌های خود را برای  پیشگیری از اعتیاد مطرح کرد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار