249782
۱۰ آذر ۱۴۰۲
مواد مخدر

آمار عجیب اعتیاد زنان و کودکان در افغانستان

سازمان مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله افغانستان گفته است که در شش ماه گذشته نزدیک به ۵۰۰ بانوی معتاد به مواد مخدر در کشور به مرکزهای درمانی انتقال یافته‌اند.

به گزارش کودک پرس ، سازمان مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله افغانستان گفته است که در شش ماه گذشته نزدیک به ۵۰۰ بانوی معتاد به مواد مخدر در کشور به مرکزهای درمانی انتقال یافته‌اند. حسیب الله احمدی، رییس دفتر معین مبارزه با مواد مخدر گفته است که در جریان شش ماه پسین ۴۵۰ بانوی معتاد و ۲۵۰ کودک معتاد به مرکزهای درمانی در سراسر کشور انتقال یافته‌اند. احمدی به طلوع‌نیوز گفت: «در مناطق مختلف کشور، علاوه بر ولایت‌ها، در هر سه ماه بیست هزار معتاد مواد مخدر در مرکزها مداوا می‌شوند.»

 

همزمان، برخی از زنان معتاد به مواد مخدر که در مرکزهای درمانی در کابل زیر درمان اند، خواهان داشتن سرپناه برای زندگی پس از دوران معتادی شده‌اند.

یکی از معتادهای درمان شده گفت: «مشکلات اقتصادی داشتیم، دو شب و دو روز درد شدم، شوهرم گفت از این [مواد] یک بار استفاده کن وقتی صبح شد پیش دکتر می‌رویم. وقتی یک بار استفاده کردم، باعث اعتیادم شد.»

ناجیه، پزشک در باره دلایل رو آوردن به اعتیاد گفت: «مهم‌ترین دلایلی که مراجعین ما به اعتیاد رو می آورند، مشکلات اقتصادی، خانوادگی و روانی استو دیگر این‌که مواد به آسانی به دست‌رس شان قرار می‌گیرد.»

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار