252049
۲۰ اسفند ۱۴۰۲
پزشکی و سلامت کودکان

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال به کجا رسید؟

بهداشت کودک از طریق پیشگیری و درمان بیماری‌ها به سلامتی و رشد سالم وی کمک می‌کند و تدابیر اندیشیده شده در این خصوص، نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت، از همین رو با توجه به اهمیت پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها در کودکان، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در هیئت وزیران به تصویب رسیده است.

به گزارش کودک پرس ، موضوع سلامت کودک در سراسر جهان جزو اولویت‌های مهم سیاست‌گذاران بهداشت کشورها محسوب می‌شود و از آنجا که در جوامع امروزی و از دیدگاه مدیریتی، نیروی انسانی باارزش‌ترین و گران‌بهاترین سرمایه هر جامعه‌ای است، از همین رو توجه به رشد و تکامل کودکان که آینده‌سازان جوامع هستند، به نوعی حفاظت از سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود.

در همین راستا و با توجه به اهمیت سلامت نوزادان و پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها، مسئولان ذی‌ربط این حوزه، اقدامات مؤثری در این راستا انجام داده‌اند و برنامه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی دولتی و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی به تصویب هیئت وزیران رسید.

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی

پیش از این و در تاریخ سیزدهم اسفند، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برنامه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی دولتی و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی به تصویب هیئت وزیران رسیده است و طی هفته جاری اجرا می‌شود، اظهار کرد: درمان و پیشگیری در سنین کودکی بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: توجه به سلامت در سنین کودکی بسیار حائز اهمیت است و به‌طور مثال اگر مشکل کودک در حوزه چشم برطرف نشود، او برای همیشه دچار تنبلی چشم می‌شود یا اگر کاشت حلزون شنوایی برای کودکان هدف، زیر چهار سال انجام نشود، کودک برای همیشه شنوایی و تکلم را از دست می‌دهد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه به‌رغم تمام مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، برنامه درمان کودکان زیر هفت سال را در کشور اجرا می‌کنیم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به درمان رایگان کودکان زیر هفت سال اقدام می‌کند.

تغییر سامانه اطلاعات بیمارستان‌ها برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز درباره اجرای طرح درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی اظهار کرد: پس از اینکه مصوبه هیئت وزیران در ارتباط با درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال ابلاغ شد، این موضوع را بلافاصله به مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کردیم.

وی افزود: در حال حاضر، تغییرات HIS (سامانه اطلاعات بیمارستان) در حال انجام است که اگر کودکان کمتر از هفت سال به مراکز درمانی دولتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کنند چه در بخش درمان سرپایی و چه بستری، به صورت رایگان درمان شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره وضعیت بیمه این طرح گفت: پوشش بیمه‌ای به صورت صددرصدی است و تمام هزینه‌های مورد نیاز این طرح در نظر گرفته و اقدامات مربوط به آن انجام شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار