252382
۱۴ فروردین ۱۴۰۳
وزارت بهداشت غزه

شهادت ۸۳۰ هزار کودک یمنی در نتیجه محاصره ۹ ساله

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که در نتیجه محاصره ۹ ساله یمن توسط ائتلاف متجاوز، بیش از ۸۳۰ هزار کودک و ۴۶ هزار زن یمنی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش کودک پرس ، وزارت بهداشت دولت صنعا در کنفرانسی مطبوعاتی که در مراسم نهمین سالروز مقاومت در برابر تجاوز آمریکایی- سعودی به یمن برگزار شده بود، به بیان اطلاعات و آماری از این جنگ پرداخته و اعلام کرد که این وزارتخانه شهادت ۳۱۸۴ کودک و زخمی شدن ۴۷۱۴ کودک دیگر را به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش از زمان کاهش تنش میان دو طرف تاکنون ۳۷۵ شهروند یمنی به شهادت رسیده و۲۶۲۹ تن دیگر زخمی شده اند. همچنین در این مدت ۶۹ کادر پزشکی به شهادت رسیده و متجاوزان ۱۰۰ خودروی آمبولانس را هدف قرار داده‌اند.

وزارت بهداشت یمن همچنین گزارش داد که متجاوزان ۵۳۹ مرکز پزشکی را هدف قرار داده و در موشک باران خود باعث از کار افتادن ۵۵ درصد از تاسیسات بهداشتی یمن شده اند.

وزارت بهداشت غزه همچنین از قطع حقوق بیش از ۵۰ هزار نفر از کادر درمان یمن خبر داده و اعلام کرد که ۴۵ درصد از تاسیسات بهداشتی با کمترین حد امکانات فعالیت می کنند.

این بیانیه تاکید کرد که بیش از ۸۳۰ هزار کودک زیر ۵ سال یمنی در نتیجه پیامدها و مشکلات ناشی از ۹ سال محاصره یمن به شهادت رسیده اند. بر اساس این بیانیه همچنین ۴۶ هزار زن نیز در نتیجه محاصره یمن جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت یمن همچنین اعلام کرد که ائتلاف متجاوزان از ورود تجهیزات و مواد رادیواکتیو برای مداوا و کاهش درد بیماران سرطانی در یمن جلوگیری می‌کند و مانع از ورود ۵۵۹ داروی حیاتی به یمن شده است.

بر اساس این گزارش نیاز مبرم برای بازگشایی بی قید و شرط فرودگاه صنعا وجود دارد تا مشکلات بیماران یمنی مرتفع شده و داروهای کمیاب وارد این کشور شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار