130440
۰۷ دی ۱۳۹۶

دومین ویژه‌برنامه شعر وادب نوجوان باعنوان «پاییز با حافظ» در لاهیجان برگزار شد

اختتامیه کلاس شعرخوانی در قالب ویژه برنامه شعر وادب نوجوان باعنوان «پاییز با حافظ» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کودک پرس؛ ویژه برنامه شعر و ادب نوجوان باعنوان «پاییز با حافظ» با حضور جمع کثیری از مردم و هنرنمایی هنرجویان کلاس شعرخوانی در سالن شهید باهنر لاهیجان برگزار شد.
این برنامه به مناسبت اختتامیه کلاس شعر خوانی به مربیگری نیلوفر امیدی که در پاییز ٩٦ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شده بود اجرا شد.
در این برنامه ابتدا سرود دسته جمعی توسط هنرجویان خوانده شد، پس از آن به معرفی حافظ و حافظ خوانی پرداختند. معرفی و خوانش شعر «بحر طویل»، شاهنامه خوانی، مشاعره ، خوانش شعر پرویی اعتصامی و اجرای شعر سپاس از معلم از دیگر برنامه ها بود.

در پایان توسط رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به تمامی شرکت کنندگان در این دوره لوح تقدیر به رسم یاد بود اعطا شد.
لازم به ذکر است کلاس شاهنامه و مثنوی و حافظ خوانی برای ترم پاییز در روزهای پنج شنبه هر هفته ساعت 9/30 الی 11 صبح برای گروه سنی ٨تا ١٣ سال ویژه دختران و پسران در مکان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.
در این کلاس مروری بر شاهنامه، مثنوی، آموزش درست خوانی و آشنایی با دیوان حافظ و بوستان و گلستان سعدی صورت گرفت.

نیلوفر امیدی متولد ١٣٦٨ اهل لاهیجان کارشناس فلسفه و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی معلم و مدرس دانشگاه، مسئول برگزاری کلاس شاهنامه و مثنوی خوانی است که به گفته وی هدف از برگزاری این کلاس آموزش ادای دین به ادبیات کلاسیک ایرانی و چگونگی تلفظ صحیح واژه های زبان فارسی، حذف اصطلاحات سخیف و عامیانه از زبان محاوره ی نوجوانان، بالا رفتن اعتماد به نفس نوجوانان با شرکت در بحث های گروهی، آشنایی نوجوانان با مهم ترین و بزرگ ترین متون ادب پارسی از جمله شاهنامه، مثنوی معنوی، بوستان و گلستان سعدی و… ایجاد خلاقیت و افزایش قدرت تحلیل و بررسی متون، ایجاد مهارت درخلاصه نویسی داستان ها، ترویج هنر کتاب خوانی وترغیب و تشویق نوجوانان به رفتن به سمت ادبیات است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار