248654
۲۲ مهر ۱۴۰۲
سینمای کودک و نوجوان

آینده بچه‌های ایران در گرو سینمای کودک و نوجوان

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: اگر به آینده کودکان و نوجوانان علاقه‌مند هستیم و دوست داریم آینده خوبی داشته باشند، قطعاً باید به فکر سینمای کودک و نوجوان باشیم.

به گزارش کودک پرس ، محمد خزایی، رئیس سازمان سینمایی کشور در آیین اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که شامگاه ۲۰ مهرماه در سالن کوثر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: از همه دست‌اندرکاران جشنواره، چه در تهران و چه در اصفهان، به‌ویژه مردم خوب و هنردوست این شهر که میزبان بسیار خوبی برای این دوره از جشنواره بودند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی افزود: اتفاقات بسیار خوبی در این دوره از جشنواره رخ داد که بازتاب آن را در رسانه‌ها دیدیم. اگر به آینده کودکان و نوجوانان علاقه‌مند هستیم و دوست داریم آینده خوبی داشته باشند، قطعاً باید به فکر سینمای کودک و نوجوان باشیم. این زبان تصویر است که می‌تواند آینده بسیار خوبی برای آنها بسازد.
رئیس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: این وظیفه فقط برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان سینمایی نیست، همه نهادها و دستگاه‌ها اعم از خصوصی و دولتی باید دست به دست هم دهند و برای اعتلای سینمای کودک تلاش کنند تا در سال‌ بعد شاهد ساخت آثار بهتر و متنوع‌تر در حوزه سینمای کودک و نوجوان باشیم.
وی تصریح کرد: این دوره از جشنواره خصوصیات خوبی داشت. من به‌صورت میدانی از سینماها بازدید کردم، با داوران به گفت‌وگو پرداختم و نقاط مثبت و قوت این جشنواره را یادداشت کردم که برای سال بعد و در جلسه‌ای قبل از جشنواره، آنها را تحلیل خواهیم کرد و برنامه‌ریزی گسترده‌تری خواهیم داشت.
خزایی یادآور شد: حضور جوانان و به‌خصوص بچه‌های شهرستان و کسانی که آنها را نمی‌شناسیم، نوید آینده بسیار خوبی را در حوزه سینمای حرفه‌ای می‌دهد. به گفته داوران، در بخش ملی شاهد فیلم‌هایی بودیم که هم در اقتصاد و هم در حوزه محتوا موفق خواهند شد. این حلقه مفقوده سینمای ما بوده است؛ فیلم‌ها یا معمولاً در حوزه اقتصاد قابل اعتنا و یا محتواگرا بوده‌اند؛ پیوند این‌ها یعنی موفقیت برای سینمای ایران که در بعضی از آثار امسال کاملاً مشهود است.
وی با اعلام خبرهای جدید در حوزه کودک و نوجوان بیان کرد: استقبال بسیار خوب کشورهای خارجی، رکورد بسیار جدیدی را در سینما زد. با توجه به اینکه کلیات «بنیاد ملی پویانمایی» به‌زودی مصوب خواهد شد، از سال بعد، شاهد شکل‌گیری این بنیاد برای تقویت سینمای کودک و نوجوان خواهیم بود.
رئیس سازمان سینمایی کشور تأکید کرد: همچنین «زنگ مدرسه سینما» که از مصوبات شورای عالی سینما بود، با همکاری آموزش و پرورش، معاونت پرورشی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این برنامه‌ریزی را خواهد داشت که دانش‌آموزان سراسر کشور بتوانند صبح‌ها از سینماها دیدن کنند؛ این اتفاق باعث تقویت سینمای کودک و نوجوان خواهد شد.
وی با بیان اینکه سه صندوق سرمایه‌گذاری کودک و نوجوان شکل گرفته است، افزود: این صندوق‌ها با کمک همه دستگاه‌ها سرمایه‌گذاری خواهند کرد تا در سال آینده آثار بهتری تولید شود. حمایت بهتر برای تولید آثار در آینده نیز از برنامه‌ریزی‌های جشنواره است.
خزایی این مژده را هم داد که سال آينده نیز شهر اصفهان میزبان جشنواره خواهد بود و مجید زین‌العابدین به‌عنوان دبیر سی‌وششمین دوره از جشنواره شروع به کار خواهد کرد.
وی در پایان با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه و رنج مردم فلسطین به ذکر خاطره‌ای از زبان یک مادر فلسطینی پرداخت که فرزندان نوزادش به شهادت رسیده بودند و گفت: امروز وظیفه ما فيلم‌سازان است که حقایق این مادران و این نسل را روایت کنیم و به ثبت و ضبط این خاطرات بپردازیم تا در تاریخ تحریف نشود. وظیفه یونیسف و سایر دستگاه‌های بین‌المللی هم آن است که سریعاً وارد عمل شوند و به دفاع از این مردم بپردازند.

پردیس سینمایی کودکان در اصفهان احداث می‌شود

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان نیز با حضور در این مراسم اظهار کرد: سه نکته کوتاه را عرض می‌کنم؛ اول آنکه به‌عنوان میزبان و از زبان مردم شهر، امیدوارم توانسته باشیم حق میزبانی را نسبت به شما مهمانان عزیز ادا کرده باشیم و اگر قصوری بوده، خواهید بخشید. بنای ما بر این بوده است که میزبان خوبی برای مهمانان عزیز باشیم.
وی افزود: نکته دوم آنکه برای دوره‌های بعد پیش‌بینی کرده‌ایم در اصفهان، پردیس سینمایی در شهر رؤیاها احداث و اولین پرديس سینمایی ویژه کودکان را به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تقدیم کنیم. به لطف خدا برای سال آینده قصد داریم سرزمین کودک و نوجوان را هم به همه بچه‌های ایران تقدیم کنیم.
شهردار اصفهان ادامه داد: به‌عنوان نکته آخر، استدعای من از همه هنرمندان عزیز، تهیه‌کنندگان و کارگردانان این است که کمک کنیم آشنایی با تاریخ و گذشته و امید به آینده در زندگی‌ کودکان نهادینه شود. نسل امروز ما باید به گذشته‌اش پیوند بخورد. بعضی از ملت‌هایی که سابقه تاریخی کمتری دارند، مشغول تاریخ‌سازی و هویت‌آفرینی برای خود هستند. تاریخ و فرهنگ ما که سرشار از قهرمانان و افتخارات است.
وی تصریح کرد: اگر آینده و امید به آن از ملتی گرفته شود، آن ملت محکوم به فناست. کودکان و نوجوانان ما باید نسبت به آینده خود، رؤیا و امید داشته باشند و شما هنرمندان عزیز می‌توانید نقش بسزایی در تقویت رؤیاها و امید به آینده ایفا کنید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار