251176
۱۴ بهمن ۱۴۰۲
هدهد سفید

به‌نشر، ناشر برگزیده کتاب کودک جشنواره ملی «نشان هدهد سفید» شد

انتشارات به‌نشر به‌عنوان ناشر برگزیده کتاب کودک دومین جشنواره «نشان هدهد سفید» انتخاب شد و کتاب «قصه ما مثل شد» نیز مدال هدهد سفید را دریافت کرد.

به گزارش کودک پرس ، آیین اختتامیه دومین دوسالانه جشنواره «نشان هدهد سفید»، با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه و ترویج کتاب‌خوانی، فرزانه فخریان مشاور وزیر در امور کودک و نوجوان و جمعی از نویسندگان و فرهنگیان کشور در کتابخانه پارک شهر تهران برگزار شد.

در این جشنواره ۳۰۰ کتاب که بیشترین تعداد امانت را در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور داشته‌اند، انتخاب شد و سپس ۳۰۰۰ داور از میان کودکان و نوجوانانِ برگزیده و کتابخوان به همراه کتابداران شاخص اقدام به داوری ۳۰۰ کتاب کردند. سپس ۶۰ عنوان (۳۰ عنوان کودک و ۳۰ عنوان نوجوان) به مرحله نهایی رسید و در نهایت ۶ عنوان (۳ عنوان کودک و ۳ عنوان نوجوان) به‌عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب و مفتخر به دریافت نشان هدهد سفید شدند. بنا بر آرا هیئت داوران، کتاب «قصه ما مثل شد» به نویسندگی محمد میرکیانی مفتخر به دریافت نشان هدهد سفید شد و عنوان برگزیده مردمی‌ترین جایزه کتاب در سراسر کشور و نشان تجاری فعالیت‌های کودک و نوجوان نهادکتابخانه‌ها را کسب کرد.

کتاب «قصه ما مثل شد» اثری از انتشارات به‌نشر به نویسندگی محمد میرکیانی با تصویرگری محمدحسین صلواتیان در زمینه ادبیات عامیانه و ضرب‌المثل‌های فارسی درحوزه‌های مردم‌شناسی، زندگی و آداب و رسوم گذشتگان برای رده سنی نوجوانان است. این اثر تنها کتاب داستانی نوجوانان در ایران شناخته می‌شود که تاکنون در سه قطع جیبی، وزیری و رحلی منتشر شده است که تاکنون با احتساب جلد‌های شومیز و سخت، ۴۰ نوبت چاپ شده است. این مجموعه از معدود مجموعه‌های ایرانی است که علاوه بر چاپ در قطع‌های مختلف به صورت مجموعه ۱۰ جلدی، ۵ جلدی و تک جلدی نیز منتشر شده و قدرت انتخاب بالایی به مخاطب می‌دهد.

همچنین در این جشنواره، انتشارات به‌نشر در کنار انتشارات کتابک و محراب از ناشران برگزیده بخش کودک این جشنواره شناخته شد.
انتشارات به‌نشر یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مجموعه انتشاراتی آستان قدس رضوی محسوب می‌شود که از سال ۱۳۶۵ انتشارات به‌نشر به عنوان یک مجموعه برای توزیع و پخش کتاب‌های مجموعه موسسات آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.

این انتشارات با گذشت ۴ دهه فعالیت به عنوان یکی از ناشران فعال مذهبی شناخته می‌شود که علاوه بر تولید اثر با دارا بودن فروشگاه‌های مختلف در شهر مشهد و سراسر کشور در حوزه توزیع و عرضه کتاب در حوزه مجازی و نشر الکترونیک نیز فعالیت می‌کند.

این انتشارات تاکنون در ۳ جشنواره به عنوان ناشر برگزیده کودک و نوجوان در سطح کشور و استان خراسان رضوی انتخاب شده و ۱۶۷ اثر انتشارات به‌نشر در جشنواره‌های جایزه کتاب سال، سلام، رشد، جشنواره کتاب دینی، نشان ادبیات معنوی، کتاب سال رضوی، جایزه پروین، جایزه شهید غنی‌پور، جایزه شهید اندرزگو و حتی جوایز مربوط به جشنواره‌های هنری برگزیده شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار