موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1213
۲۴ مرداد ۱۳۹۵

به گزارش کودک پرس   بیماری اسهال با تخلیه‌ی آب بدن، موجب مرگ بسیاری از انسان‌ها می‌شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده از «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری»، اسهال روزانه ۲٫۱۹۵ کودک را به کام مرگ می‌کشد. این میزان بیش از مجموع مرگ و میری است که از ایدز، مالاریا و سرخک ناشی می‌شود. طبق گفته‌ی سازمان بهداشت جهانی، بیماری اسهال در سال ۲۰۱۲ موجب مرگ ۱٫۵ میلیون نفر در سطح جهان شد که یکی از دلایل عمده‌ی مرگ و میر در دنیا است.

بر اساس گفته‌ی «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری»، عدم رعایت بهداشت و نوشیدن آب آلوده از جمله دلایل ۸۸درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری‌های اسهالی است. بیماری اسهال می‌تواند از طریق استفاده از ابزار آلوده، غذا یا اشیایی منتقل شود که در تماس با مدفوع آلوده بوده‌اند. رعایت بهداشت، دفع مناسب مدفوع و مصرف آب سالم می‌تواند از ابتلا به اسهال جلوگیری کند. طبق گفته‌ی یونیسف، با این حجم بزرگ از بیماران که در آفریقا و آسیای جنوبی وجود دارد، نرخ ابتلا به اسهال در سطح جهان، ۲٫۵ میلیارد نفر در سال است.

طبق گزارشی که سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد، عفونت دستگاه تنفسی تحتانی شامل التهاب ریه، مرض سل، آنفلوآنزا، برونشیت، التهاب نایژه‌ها و غیره موجب مرگ ۳٫۱ میلیون نفر در سطح جهان شده است. در میان کودکان زیر ۱۵ سال، یک نفر از هر ۱۰۰ نفر بر اثر عفونت دستگاه تنفسی تحتانی جان خود را از دست داده است. آلودگی هوای داخل و خارج از خانه بر اثر مصرف دخانیات، استفاده از سوخت‌های جامد و عدم رعایت بهداشت همگی از دلایل ابتلا به بیماری عفونت دستگاه تنفسی تحتانی هستند.

مطالعات گذشته نشان می‌دهند ۳۶درصد از دلایل ابتلا به این بیماری در پی استفاده از سوخت‌های جامد مانند دود ناشی از سوزاندن چوب به‌وجود می‌آید و یک درصد از بیماری‌های تنفسی از آلودگی‌های بیرونی نشات می‌گیرند. در اروپا، آلودگی‌های داخل خانه که در پی استفاده از سوخت‌های جامد به‌وجود می‌آید، دلیل مرگ ۴٫۹ درصد از تمامی مرگ و میرهای اتفاق افتاده در این قاره است. همچنین آلودگی‌های داخلی موجب کاهش عمر ۳٫۱ درصد از کودکان زیر ۴ سال می‌شود. بیماری‌های تنفسی مانند التهاب ریه موجب مرگ ۱٫۲ تا ۱٫۵ میلیون نفر از کودکان زیر ۵ سال شده است که ۹۹درصد از این تعداد در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کرده‌اند.

 

 

منبع:   اقتصاد نوین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار