120706
۲۹ آبان ۱۳۹۶

جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان بهارستان به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در شهرستان بهارستان با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، همزمان با بیست و پنجمین دوره برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان بهارستان، آیین اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان بهارستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد محسن‌زاده امام جمعه بخش بوستان، عبدالرضا علی پناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان، مریم اسلامی نویسنده مطرح کشوری در حوزه کودک و نوجوان، تسهیل‌گران و اعضای باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان بهارستان، کتابداران شهرستان، مسئولین کتابخانه‌های عمومی و دیگر مسئولین شهرستانی برگزار گردید.

عبدالرضا علی‌پناه در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ و تمدن ایران در جهان زبان زد است، بیان داشت: در تمام دنیا، کشور ایران را به حوزه فرهنگ، هنر، ادبیات و شعر می شناسند و مفتخریم که در حوزه کتاب، دین مقدس اسلام معجزه خود را کتاب قرآن معرفی می نماید و اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی را مطرح می کند.
وی در ادامه با بیان اینکه گسترش فرهنگ مطالعه با کاهش بزه‌های اجتماعی رابطه مستقیم دارد، تصریح کرد: در استان تهران سه شهرستان در طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی حضور داشتند که یکی از این شهرستان‌ها، شهرستان بهارستان بود که با ایجاد هجده باشگاه کتاب‌خوانی برای نخستین بار در این جام حضور داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهارستان باتاکید بر اینکه بحث کتاب و کتاب‌خوانی بسیار پراهمیت است، اظهار داشت: اگر خواستار پیشرفت در حوزه فرهنگی و رفع شدن معضلات اجتماعی هستیم باید فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را در جامعه ترویج دهیم و هر چقدر فضای فرهنگی و گفتمان‌های فرهنگی افزایش یابد شاهد تحول در جامعه خواهیم بود.
وی در پایان باتوجه به اینکه کتاب غذایث روح و سازنده شخصیت انسان می باشد، خاطرنشان کرد: هیچ غذایی بهتر از کتاب نیست و مطالعه می تواند سبب خودشناسی و جهان‌شناسی در انسان شود.

 

منبع: تهران نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار