250013
۲۰ آذر ۱۴۰۲
شورای اداری

تحصیل ۸ هزار دانش‌آموز اتباع در ‌بهارستان ایران

معاون حقوق بشر وزارت دادگستری به تحصیل ۸ هزار دانش‌آموز اتباع در کنار دانش‌آموزان بهارستانی اشاره کرد و گفت: بهارستان یکی از شهرستان‌های مهم استان تهران است که جمعیت مهاجر آن بسیار بالاست و ساماندهی خوبی در حوزه مهاجرین در آن انجام شده است.

به گزارش کودک پرس ، عسکر جلالیان در شورای اداری شهرستان بهارستان که با محوریت گزارش طرح حمایت اجتماعی از کودکان و با حضور نماینده دفتر یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا و ایران برگزار شد، با اشاره به پیمان‌نامه حقوق کودک به‌عنوان مهمترین کنوانسیون 1989 سازمان ملل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تمام تعهدات این کنوانسیون را پذیرفته و به آن عمل می‌کند.

جلالیان با بیان اینکه بیش از یک‌چهارم جمعیت ایران زیر 18 سال هستند، افزود: انتظارها از صندوق حمایت از کودکان یونیسف و برخورداری از امکانات آن در کشور حائز اهمیت است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری به تحصیل 8 هزار دانش‌آموز اتباع در کنار دانش‌آموزان بهارستانی اشاره کرد و گفت: بهارستان یکی از شهرستان‌های مهم استان تهران است که جمعیت مهاجر آن بسیار بالاست و ساماندهی خوبی در حوزه مهاجرین در آن انجام شده است.

جلالیان با اشاره به مفاد 28 و 29 کنوانسیون حقوق کودک در بحث آموزش افزود: نزدیک به 100 هزار نفر تبعه افغانستانی در بهارستان حضور دارند و ذیل کنوانسیون کودک ماده 2، 6 و 8 کنوانسیون که حقی بر تابعیتدارند، باید محترم شمرده شوند.

وی تصریح کرد: مدعی‌ترین حامی حقوق بشر در جهان، ایالات متحده آمریکاست که هنوز به عضویت کنوانسیون حمایت از کودکان در نیامده و تنها عضو سازمان ملل است که برای افراد زیر 18 سال حبس ابد را بدون هیچ تکلیفی اجرا می‌کند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری بیان کرد: 24 ایالت در آمریکا به کنوانسیون حقوق کودک بی‌اعتنا هستند و قوانین و مجازات سختی را برای افراد زیر 18 سال اجرا می‌کنند.

جلالیان با بیان اینکه نمایش حقوق بشر آمریکایی در غزه کاملاً نمایان است، گفت: باید به این موضوع توجه و رسیدگی جدی شود و از سوی دیگر تلاش‌های یونیسف در غزه نیز با وجود همه تلاش‌‌ها باید با جدیت ادامه یابد و نسل‌کشی با آتش‌بس دائمی پایان یابد.

وی با بیان اینکه متأسفانه شاهد حال خوبی برای کودکان در غزه نیستیم، افزود: تاکنون بیش از 8 هزار کودک با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی از دنیا رفته‌اند.

خدمات مطلوب ایران به کودکان اتباع الگویی برای سایر کشورهاست

در ادامه این نشست مارک روبین، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال افریقا نیز گفت: یونیسف در ایران برنامه بسیار خوبی برای کودکان و نوجوانان دارد و از حمایت اجتماعی برای کودکان آسیب‌پذیر برخوردار است.

روبین افزود: خدمات جامع و فراگیری در طرح حمایت اجتماعی کودکان با کمک‌های نقدی، تغذیه و آموزش یونیسف ارائه می‌شود و خدمات به‌طور یکسان در قالب پیمان‌نامه کودکان در جمهوری اسلامی ایران بین ایرانیان و اتباع ارائه و تقسیم می‌شود.

وی یادآور شد که خدمات مطلوب ایران به کودکان اتباع در یونیسف منطقه‌ای کاملاً شناخته شده است و باید به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شده و تجارب ایران به سایر کشورها نیز منتقل شود.

مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال افریقا با اشاره به اتفاقات فاجعه‌بار غزه ابراز داشت: در گذرگاه رفح حضور داشتم و 32 کارمند محلی و منطقه‌ای یونیسف همچنان در رفح هستند و متأسفانه 115 کارمند آژانس امداد سازمان ملل در این جنگ کشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام‌ تلاش خود را برای ارسال کمک به آسیب‌دیدگان غزه به کار می‌گیریم، افزود: شدیدترین نوع درگیری و کشتار کودکان پس از جنگ جهانی دوم در غزه در حال وقوع است و کودکان اولین قربانی این جنگ هستند.

روبین تاکید کرد: با کمک سازمان ملل تمام تلاش خود به کار گرفته‌ایم تا آتش‌بس برقرار و کمک‌ها به غزه ارسال شود.

بهارستان در اولویت اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان

رابین ناندی، مدیر دفتر یونیسف در ایران نیز با بیان اینکه یونیسف آژانس مرتبط با کودکان در سازمان ملل است، گفت: صندوق حمایتی یونیسف برنامه‌ای برای کمک به کشورها و دولت‌های میزبان کودکان آسیب‌پذیر است.

وی با بیان اینکه تمرکز دفتر یونیسف در ایران توجه به کودکان آسیب‌پذیر است، افزود: قطعاً نیازهای کودکان‌ اتباع ساکن در ایران مورد توجه یونیسف قرار خواهد گرفت.

ناندی، از ایران برای توجه و حمایت و ارائه خدمات با کیفیت بالا به کودکان اتباع بیگانه قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران خدمات مطلوبی به کودکان ایرانی و خارجی ارائه می‌کند.

مدیر دفتر یونیسف با بیان اینکه برنامه کمک‌های نقدی یونیسف با کمک وزارت دادگستری انجام می‌شود، افزود: شهرستان بهارستان به دلیل جمعیت بالای اتباع و وجود کودکان آسیب‌پذیر، در اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان در اولویت قرار گرفته است.

ناندی یادآور شد که دفتر یونیسف در ایران همکاری بسیار نزدیکی با دفتر منطقه‌ای خاورمیانه دارد و کمک‌ها از این طریق به ایران تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یونیسف جزو اولین سازمان‌های پیشرو در کمک به کودکان غزه بوده، گفت: ما از اتفاقات غزه و اینکه کودکان قربانی جنگ شده‌اند، واقعا متاسف هستیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار