249450
۲۵ آبان ۱۴۰۲
طرح کودک کتابخوان

آینده «خواندنی» است

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی گفت: امسال ما در تمامی حوزه های کتابخانه های استان شاهد پیشرفت بودیم.

به گزارش کودک پرس ، اسد بابایی در نشست با نمایندگان رسانه‌های آذربایجان شرقی که بمناسبت سی و هفتمین دوره هفته کتاب در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، ترویج کتابخوانی را فریضه ای مهم می‌دانیم.
وی ادامه داد: در پی اجرای طرح های نوین در ۱۶ ماه گذشته، ۱۰۸٪ افزایش عضویت در کتابخانه ها و ۷۰/۶٪ افزایش امانت دهی کتب داشتیم. همچنین امسال چهار کتابخانه در استان افتتاح کردیم که از جمله مهمترین آنها کتابخانه «سردار قاسم سلیمانی» در فاز دو شهر جدید سهند بود که مجهزترین کتابخانه شمال غرب کشور محسوب می‌شود.
اسدی گفت: تعداد کل کتابخانه ها را به ۱۱۷ کتابخانه در استان رساندیم و به همت خیرین، شورای شهر تبریز و اداره کل کتابخانه های عمومی استان ، این آمار تا سال آینده به ۱۲۰ کتابخانه خواهد رسید.
وی همچنین افزود: علاوه بر این‌ها، ۳ پویش در جهت اهدا کتاب در کتابخانه مرکزی به راه انداختیم که برای اولین بار در استان اتفاق افتاد و با استقبال خوبی هم روبرو شد.
این گزارش می‌افزاید؛ بهسازی چندین کتابخانه استان، الو کتاب فعال، چاپ و نشر کتب به صورت بریل و ایمن سازی بیشتر بخش «نسخ خطی» کتابخانه مرکزی از دیگر اقدامات یکسال اخیر اند.
اسد بابایی همچنین از افزایش ۶۱ درصدی فعالیت های فرهنگی در استان گفت: رویکرد جدید ما در برنامه های تحولی، کتابخانه را به عنوان پایگاهی اجتماعی در نظر می‌گیرد. در نتیجه با چندین برنامه مهارت آموزی، ۱۲۴۶۹۶ ساعت آموزش و برگزاری نمایشگاه ها در جهت رشد کسب و کار مراجعین و کارآموزان گام برداشتیم. هدف ما، تبدیل کتابخانه به محلی برای آموزش و کمک به بعد اقتصادی مردم است.

طرح «کودک کتابخوان» و«نوجوان کتابخوان» برای اولین بار در کشور
به گزارش نصر، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در ادامه اظهار داشت: بهترین سن برای پرورش کتابخوانی و عادت سازی آن از کودکی است. در این خصوص ما با کارت دعوت هایی که به مراکز بهداشت استان داده ایم، کودکان از سنین شش سال به صورت رایگان می‌توانند عضو کتابخانه های محلی ‌شوند که تاکنون ۴۴۰۰۰ کودک عضو کتابخانه های استان شده اند. همچنین طرح نوجوان کتابخوان که در طی تفاهم نامه آموزش پرورش و اداره کل به اجرا در آمد و روز دوشنبه ۲۹ آبان در سالن همایش های مصلای حضرت امام با حضور ۱۳۰۰ نفر از کتاب یاران ما به عنوان رابط کتابخانه و مدرسه تجلیل خواهد شد.
اسد بابایی در ادامه رئوس برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان در بزرگداشت هفته کتاب امسال را تشریح کرد و ادامه داد: عضویت رایگان در کتابخانه های استان و بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب های امانتی، همایش استانی تکریم کتاب و کتابخوانی در سالن صدرا روز ۲۵ آبان ساعت ۱۰_۱۲ برگزار می‌شود، افتتاح کتابخانه استاد کریمی مراغه ای در حاشیه مراغه در ۲۸ آبان، اولین گردهمایی کتاب یاران و رونمایی از کتب جدید کتابخانه مرکزی در ۲۹ آبان، اجرای طرح پویش کتاب-خون در جهت اهدای خون اعضای کتابخانه و برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب«۴۴باور غلط درمورد اعتیاد » ۳۰ آبان برگزار خواهد شد.
این گزارش حاکی است، هفته کتاب با شعار«آینده خواندنی است» از ۲۳ تا ۳۰ آبان با برنامه های متنوع میزبان یاران کتابخوان می‌باشد که همگی از سایت«samanpl.ir» قابل پیگیری اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار