250896
۳۰ دی ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام مهدی ملکی

۴ مدل طراحی شده برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی اعلام شد

رئیس کارگروه کودک کار خیابان وزارت کشور، از طراحی ۴ مدل برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام مهدی ملکی؛ رئیس کارگروه کودک کار و خیابان وزارت کشور در دومین روز از گردهمایی کودک‌یاران ایران (نشست فعالان حوزه حمایت از اطفال و نوجوانان آسیب‌دیده و در معرض آسیب اجتماعی) که صبح امروز در مجتمع شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمار جهانی از سال 2000 تا 2020، 160 میلیون کودک کار و خیابان در دنیا اعلام شده است و در ارتباط با تعداد کودکانه کار و خیابان کشور آمار قابل استنادی وجود ندارد.

وی گفت: یک ضعف بزرگی که در کشور ما وجود دارد که آمار دقیقی از کودکان کار و خیابانی وجود ندارد البته بخش عمده‌ای از کودکان کار و خیابان در کشور ما از اتباع هستند که این موضوع جای خوشحالی ندارد.

حجت‌الاسلام ملکی تصریح کرد: یکی از موارد مهم و چالش‌ها در حوزه کودکان کار و خیابانی این است که در حوزه جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها دعوا وجود دارد و دستگاه‌ها موضوع ساماندهی و جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی را بین همدیگر پاسکاری می‌کنند.

رئیس کارگروه کودک کار و خیابان وزارت کشور با اشاره به ساختار ضعیف بهزیستی کشور ادامه داد: بهزیستی زیرمجموعه یک وزارتخانه قرار دارد و همین امر نمی‌تواند شرایطی را فراهم بکند تا این سازمان عملکرد بهتری را داشته باشد و این سازمان می‌تواند مستقیم زیر نظر شخص رئیس جمهور اداره شود.

وی افزود: موضوع کودکان کار باید دغدغه دستگاه‌ها و سازمان‌ها قرار بگیرد و این در حالی است که با توجه به کوتاه مدت بودن مدیریت‌ها تا افراد بخواهند در این حوزه به مسئله کودکان کار و خیابان اشراف داشته باشند تغییر می‌کنند به طوری که در دو سال گذشته شاهد تغییرات مکرری در ارتباط با مسئولیت کودکان کار و خیابانی در سازمان بهزیستی بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام ملکی در خصوص وضعیت تخمینی حضور کودکان کار و خیابانی در کشور تصریح کرد: در برخی از شهرها از جمله تهران و البرز ما شاهد حضور تعداد قابل توجه کودکان کار و خیابانی هستیم و در برخی از شهرها آمارها کمتر است اما حتی یک کودک کار و خیابانی در شهرها و استان زیبنده کشور نیست.

وی اظهار امیدواری کرد در نشست بعدی فعالان حوزه کودکان کار و خیابانی سایر شهرهای درگیر در این بخش نیز در این گردهمایی مشارکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام ملکی به مدل‌های ساماندهی کودکان کار و خیابانی اشاره کرد و گفت: طرح مرکز شوق زندگی قوه قضاییه ،طرح اقدام و عمل بهزیستی، طرح مشارکت مردمی و ساماندهی کودکان کار و خیابانی توسط شهرداری چهار مدل طراحی شده برای مسئله کودکان کار و خیابانی است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار