8531
۱۴ مهر ۱۳۹۵

ویژه برنامه های شهرداری برای کودکان در ایام محرم

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با فرا رسیدن ماه‌های محرم و صفر، ویژه برنامه‌های فرهنگی متعددی را برای کودکان به منظور آشنایی با فرهنگ عاشورا اجرا می‌کند.

به گزارش کودک پرس  از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،  حجت الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهرانگفت: اجرای ویژه برنامه‌های محرم و صفر با عنوان «جلوه سوگ» گامی موثر در گسترش سبک زندگی و انتقال پیام امام حسین(ع) به نسل جدید بر می‌دارد.

ناصری‌پور در معرفی این برنامه‌ها گفت: تلاش کرده‌ایم در ویژه برنامه‌های ماه‌های محرم و صفر گروه‌های سنی مختلف را در نظر بگیریم و از تمامی ظرفیت‌های موجود در این زمینه برای ارائه پیام عاشورا بهره ببریم.

ناصری پور به برنامه های شهرداری برای کودکان اشاره کرد و گفت: برنامه «نوگلان حسینی» با هدف نشر فرهنگ دینی و عاشورایی و تشویق دانش‌آموزان خادم اهل بیت(ع) برگزار می شود.

همچنین برنامه «روایت حسینی» با محوریت تولید کتاب صوتی در حوزه کودک و نوجوان با موضوع محرم است که از سوی منطقه ۱۰ و با همکاری فناوری اطلاعات و مدیریت امور کتابخانه‌ها اجرا می‌شود.

ناصری‌پورادامه داد اجرای برنامه «کودکان عاشورایی» به مناسبت روز جهانی کودک و دهه اول محرم ویژه کودکان مهد و پیش دبستانی با برنامه‌های عزاداری، سینه زنی کودکان، پخت غذای نذری به همراه زیارت عاشورا توسط مادران و کودکان از دیگر برنامه‌هایی است که متناسب با برنامه‌های مناسبتی در ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود.

 

 

منبع:  مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار