4832
۲۰ شهریور ۱۳۹۵

توزیع یک میلیون جلدکتاب بین کودکان انگلیسی

مسئولان برگزاری جشن سالانه کتاب‌خوانی در بریتانیا که از سال 1997 و در واکنش به کاهش استانداردهای خواندن و نوشتن در میان کودکان راه‌اندازی شد، اعلام کردند قصد دارند در سال آینده میلادی به مناسبت روز جهانی کتاب، یک میلیون نسخه کتاب یک پوندی بین کودکان توزیع کنند.

به گزارش خبرنگارکودک پرس برای ترغیب به کتاب‌خوانی و به مناسبت روز جهانی کتاب، یک میلیون جلد کتاب یک پوندی میان کودکان در بریتانیا توزیع می‌شود.

سنت اهدای کتاب به کودکان حدود 90 سال است در منطقه کاتالونیای اسپانیا برگزار می‌شود و از سال 1995 از سوی یونسکو به یک رویداد جهانی تبدیل شده است.

هرساله تعدادی کتاب یک پوندی میان کودکان در بریتانیا توزیع می‌شود و در 19 سال گذشته تعداد این کتاب‌های اهدایی به 13  میلیون جلد رسیده است.

پس از این‌که امسال بیش از 783 هزار جلد کتاب یک پوندی به مناسبت روز جهانی کتاب در دوم مارس میان کودکان توزیع شد، قرار است تعداد این کتاب‌ها برای سال 2017 میلادی یه یک میلیون جلد برسد. البته کودکان می‌توانند به صورت مجانی و در ازای تحویل دادن ژتون‌هایی که در اختیار تمام مدرسه‌ها قرار گرفته این کتاب‌ها را دریافت کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار