موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
3886
۱۳ شهریور ۱۳۹۵

آغاز مرحله استانی هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون در ارومیه

صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین، هنرمندان، و خانواده‌ها، مرحله استانی هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور 20 گروه نمایشی در شهر ارومیه آغاز شد.

به گزارش کودک پرس    در مراسم آغاز بکار این جشنواره، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار داشت: امروز هنر نمایشی کانون استان به داشتن و حضور کارگردانها، عروسک سازها و عروسک گردان‌های توانمند از مراکز استانهای سراسر کشور به خود می‌بالد.

جواد زاهدی با تشریح اهمیت و ویژگیهای نمایش عروسکی برای کودکان گفت: نمایش عروسکی هم زمان چند فعالیت را در خود دارد، گاهی کتاب‌ها تبدیل به عروسک‌ها می شوندو گاهی فعالیت و هنر نمایشنامه نویسی اعضا و مربیان پایه نمایش‌ها قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: عروسک‌ها ساخته و پرداخته ذهن خلاق و ترکیب فن و هنر اعضا و مربیان است که در کارگاه‌های کاردستی ساخته می‌شوند و این یعنی تجمیع چند فعالیت در یک قالب جذاب.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی افزود: همواره آموزش‌های غیر مستقیم ماندگارترین آثار را در کودکان و نوجوانان دارد و نمایش عروسکی یک ابزار مهم مناسب و تأثیر گذار است.

وی گفت: در این جشنواره گروههای نمایشی «دهکده غرغروها»، «نجات‌یافتگان آنلاین»، «حبه شیرین‌تر از قند»، «ناقوس باران» و «آوای گل» از ارومیه شرکت کرده‌اند.

زاهدی افزود: 9 گروه نمایشی با عناوین «آفرینش خلقت»، «دنیای زیبا»، «یک موجود عجیب»، «نمکی و دیو»، «زبان حیوانات»، «درخت الفبا»، «گرد آفرید»، «جستجو در تاریکی» و « اعداد» از مهاباد در این جشنواره حضور دارند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار داشت: گروه نمایشی « قیچی بیکار» از خوی، «تمنای باران» از سردشت، «دوستی زیباست» از ماکو، «قوقولی قوقو» از سلماس، «اینجا مال منه» از شاهین‌دژ و «در جستجوی خدا» از پیرانشهر نیز در این مرحله حضور دارند.

به گفته وی در این مرحله 3 گروه نمایشی انتخاب و به مرحله کشوری راه می‌یابند.

 

 

 

منبع:    تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار