33731
۲۳ آبان ۱۳۹۶
مسئول کتابخانه عمومی روستای رئیس‌آباد ابرکوه؛

برگزاری اختتامیه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در روستای رئیس‌آباد

مسئول کتابخانه عمومی روستای رئیس‌آباد ابرکوه از برگزاری اختتامیه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در روستای رئیس‌آباد به‌عنوان روستای برتر دوستدار کتاب خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، کبری ستار مسئول کتابخانه عمومی روستای رئیس‌آباد ابرکوه از برگزاری اختتامیه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در ابرکوه با حضور سید خلف حوتی نژاد معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خبر داد و گفت: به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به‌صورت گروهی در بین کودکان و نوجوانان طرحی با عنوان «جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور اجرا شد.

 

ستار اذعان کرد: پس از برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی در 24 و 25 تیرماه برای برخی مربیان آموزش‌وپرورش و سایر فعالان فرهنگی که تمایل به راه‌اندازی باشگاه داشتند، برگزار و در نهایت تعداد 10 باشگاه کتاب‌خوانی با تعداد 150 عضو، در سراسر شهرستان ابرکوه تشکیل شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: باشگاه‌های مذکور در بخش‌های بهترین کتاب خوانده‌شده، فیلم ساخته‌شده، نامه نوشته‌شده به نویسنده و … فعالیت کرده و مستندات خود را ارائه کردند؛ در نهایت پس از داوری مستندات باشگاه «یار پند دان» از مدرسه شهیدان آدمی ابرکوه به‌عنوان باشگاه برتر شناخته شد که در مراسم اختتامیه مورد تجلیل قرار گرفت.

 

مسئول کتابخانه عمومی روستای دوستدار کتاب رئیس‌آباد، تصریح کرد: آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان، ارزیابی کتاب بر اساس نظر شخصی و دفاع از نظر خود در جمع همسالان، بحث و بررسی پیرامون کتاب‌ها و انتخاب یک کتاب به‌عنوان کتاب برگزیده، نگارش نامه به نویسنده، تهیه یک قطعه فیلم کوتاه، تمرین فعالیت‌های مستقل فرهنگی توسط مربیان، برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان ازجمله برنامه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی هستند.

ستار تصریح کرد: در جام باشگاه‌ها بیش از 100 کتاب مطالعه شده و اعضا با فواید مطالعه و تأثیر آن بر درس خواندن آشنا شدند، اردوهای مطالعاتی در سطح شهرهای ابرکوه و مهردشت برگزار شد. ضمن اینکه مهم‌ترین دستاورد جام باشگاه‌ها برقراری ارتباط خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان با کتاب بود.

وی یادآور شد: در حاشیه مراسم اختتامیه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی مصطفی خُرامان نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در جمع دانش آموزان کتاب‌خوان به بیان روش‌ها و تکنیک‌های داستان‌نویسی پرداخت.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار