32979
۱۷ آبان ۱۳۹۶
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود خبر داد؛

نظارت نادرست والدین شاهرودی نوجوان شاهرودی را در معرض جرم قرار داد

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از شناسایی و دستگیری دو گرداننده گروه غیراخلاقی تلگرامی در شهرستان خبر داد و گفت: غفلت والدین باعث به دردسر افتادن پسر نوجوان شاهرودی شد.

به گزارش کودک پرس ، سید مجتبی اشرفی از انهدام گروه تلگرامی به سرکردگی دو پسر نوجوان ۱۵ و ۱۹ ساله در شاهرود خبر داد و ابراز داشت: این گروه تلگرامی با عضویت ده ها جوانان و نوجوانان اقدام به ارسال تصاویرخصوصی خود برای برنده شدن در یک نظر سنجی و دریافت جایزه از ادمین گروه می کردند.

وی افزود: گردانندگان این گروه که یک نوجوان ۱۵ساله و یک جوان ۱۹ساله بودند با وعده اهداء جایزه به بهترین تصویر ارسالی، تصاویر خصوصی اعضا را به طرق مختلف دریافت و در فضای مجازی منتشر می کردند.

فرمانده انتظامی شاهرود با اشاره به انتشار تصاویری با پوشش های نامناسب توسط اعضای این گروه ابراز داشت: متاسفانه ارسال ناآگاهانه این تصاویر خصوصی و دست به دست شدن آن در فضای مجازی باعث شد تا تصاویر در اختیار برخی افراد سودجو قرار گرفته و زمینه های سوء استفاده وتهدید کاربران رافراهم آورد.

اشرفی ادامه داد: با اطلاع به موقع پلیس فتا شهرستان خوشبختانه از معضلات بعدی جلوگیری شده و با اقدامات فنی و تخصصی در نهایت گرداننده این گروه توسط ماموران پلیس فتا دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

 

وی عدم نظارت خانواده ها بر عملکرد این نوجوان در فضای مجازی را یکی از اصلی ترین عوامل انحراف آنها برشمرد و افزود: والدین این نوجوان هر دو شاغل بوده و اغلب وقت خویش را برای تامین رفاهیات خود و فرزندشان در محل کار سپری کردند، غافل از اینکه یک نوجوان در حساس ترین شرایط سنی رشد نیازبیشتری به نظارت، راهنمایی وارشاد پدر و مادر دارد.

این مسئول انتظامی همچنین غفلت افراد در شبکه های مجازی و همچنین اعتماد بیجا به یک شخصیت بدون هویت واقعی در این فضا را زمینه ساز بروز آسیب های بی شمار دانست و ابراز داشت: رنگ و لعاب تبلیغات دروغ و همچنین اعتماد به افرادی بدون هویت واقعی باعث می شود کاربران نادانسته و با اعتماد کاذب وارد فضاهایی شوند که خروج از آنها گاها با صدمات و آسیب های شدید روحی و جسمی برای آنها همراه خواهد بود.

 

سرهنگ اشرفی تاکید کرد: تامین نیازهای مادی وآتیه فرزندان دغدغه همه خانواده ها است اما اگر این تلاش های دلسوزانه باعث غفلت از فرزندان و رها شدن بدون نظارت آنان در جامعه و فضای مجازی شود شاید زمانی متوجه شویم که آینده روشن با یک اقدام نسنجیده یا نادانسته آنها به تباهی کشیده شده و دیگر راهی برای جبران گذشته وجود نداشته باشد.

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار