252095
۲۱ اسفند ۱۴۰۲
عیسی زارع پور

بیش از یک میلیون نفر از اینترنت کودک استفاده می‌کنند

وزیر ارتباطات گفت: حدود یک سال است که اینترنت کودک و نوجوان راه اندازی شده و والدین می‌توانند با خیالت راحت تنظیماتی را به اختیار در شیوه استفاده از فضای مجازی توسط کودکان انجام دهند و طبق آخرین آمار بیش از یک میلیون نفر از این سرویس استفاده می کنند.

به گزارش کودک پرس ، عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه رونمایی از سیستم‌های سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی در جمع خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت اینترنت کودکان اظهار کرد: هفته گذشته رویدادی هم به مناسبت اینترنت ایمن تر داشتیم که جشنواره ای برگزار شد.

وی افزود: هدفمان در وزارت ارتباطات این است که در راستای مصوبات شورای عالی فضای مجازی، فناوری‌هایی که به خانواده‌ها کمک می‌کنند تا کودکان در فضای امنی از فضای مجازی استفاده کنند. بنابراین این جشنواره برگزار شد و نامزدهای دریافت نشان دوست‌دار خانواده معرفی شدند و در ۲۷ اردیبهشت ماه داوری‌های ما ان‌شاالله کامل می‌شود و محصولاتی که مردم می‌توانند استفاده کنند و امکانات لازم برای مراقبت از کودکان در این فضا معرفی خواهد شد.

زارع پور گفت: در کنار این‌ موضوع حدود یک سالی است که اینترنت کودک و نوجوان با سرشماره #۴۵۶* راه اندازی شده  که پدر و مادرها می‌توانند با خیالت راحت تنظیماتی را به اختیار در شیوه استفاده از فضای مجازی توسط کودکان انجام دهند. براساس بررسی‌های انجام شده بیش از یک میلیون نفر از این سرویس استفاده می‌کنند البته این آمار برای سه ماه قبل است و آمار جدید توسط دوستان اعلام می‌شود.

پوشش ۷۰ درصدی فیبرنوری در سال آینده

او همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه فیبر نوری توضیح داد: هدف‌گذاری ما برای پروژه فیبر نوری این بود که امسال حدود ۳۵ درصد پوشش برای کل کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: تعداد پوشش ایجاد شده اکنون به عدد ۷ میلیون خانوار رسیده‌ که این عدد تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت و تا چند روز آینده در مراسمی ایجاد پوشش برای ۷ میلیون خانوار را اعلام خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات افزود: امیدواریم تا سال آینده این عدد حداقل دو برابر شود. اپراتورها مشخص شده‌اند، شهرها تفکیک شده‌اند، بیش از ۵۰۰ شهر از ۱۴۰۰ شهر مجوزهای لازم و توافق‌ها را از شهرداری دریافت کرده‌اند که این مسئله کار را سرعت می‌دهد.

وی تاکید کرد: در قانون برنامه و بودجه، بندی آمده که به واسطه آن شهرداری‌ها و نهادهای مربوطه باید برای پروژه فیبرنوری با وزارت ارتباطات همکاری داشته باشند. امیدواریم سال آینده سال درخشانی برای پروژه فیبرنوری باشد و ما بتوانیم حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد کشور را تحت پوشش قرار بدهیم.

زارع‌پور گفت: با فراهم شدن این خدمت می‌توان سرعت اینترنت را تا حد بالایی افزایش داد. اکنون مشترکینی که از این سرویس استفاده می‌کنند سرعت‌های تا هزار مگابیت‌برثانیه را نیز تجربه کرده‌اند.

او همچنین درباره کیفیت ارتباطات پس از سیل در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در سیل سیستان و بلوچستان به دو دلیل یکی به دلیل جاری شدن سیل و دیگری قطع برق بعضی از سایت‌های ارتباطی دچار اختلال شده بود که با کار شبانه روزی اپراتورهای ارتباطی و مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت خداروشکر همه سرویس‌های ارتباطی برقرار شده است همچنین چندین مورد خرابی و قطعی داشتیم که برطرف شده و نزدیک به ۱۰۰ سایت ارتباطی مشکل پیدا کرده بودند اکنون ارتباطاتشان پایدار است.

وی همچنین درباره تولید گوشی ایرانی اظهار کرد: حوزه تبدیل موبایل حوزه مشترک وزارت ارتباطات و وزارت صمت است که مسئولیت اصلی آن برعهده وزارت صمت است. اکنون برنامه‌ریزی مشترکی انجام می‌دهیم و کمک می کنیم به شرکت هایی که می توانند گوشی تولید کنند و زیرساخت‌های لازم را در اختیارشان قرار می دهیم. به طور مثال در منطقه ویژه اقتصادی پیام به چند شرکت تسهیلات پرداخت و زمین‌هایی در اختیارشان قرار داده شده که این کار را انجام دهند. بعضی از آنها وارد بازار شده اند و سال آینده سال پربارتری برای این موضوع خواهد بود.

وزیر ارتباطات درباره پروژه فیبرنوری توضیح داد: فضا فضای رقابتی است و ما با این دید که بخواهیم رقابتی ایجاد کنیم و انحصاری وجود نداشته باشد، شرکت های مختلف سرویس ارائه می دهند و شرکت هایی هستند که سرعت های تا ۱۰۰۰ را ارائه می دهند و در مقابل شرکت هایی هم هستند که سرعت های کمتری ارائه می دهند اما آنچه که ما از آنها مطالبه کرده ایم که در میان مدت باید به آن برسند، این است که به سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه هم به کاربران خود ارائه دهند.

زارع پور تصریح کرد: مادر پروژه فیبرنوری دوکاری را انجام داده ایم و قدم اول فیبر تا نزدیک خانه است که ما اسم آن را پوشش گذاشته ایم و طبق استانداردها فعلی تا ۳۰۰ متری درحال به روزرسانی هستیم و درتلاشیم سال آینده ۱۰۰ متری شود. در قدم بعدی کسی درخواست دهد اپراتور مکلف است ظرف یک ماه سرویس را ارائه دهد و در سایت موردنظر آن نقطه سبز می شود. هموطنان عزیز باید درخواست دهند که این امکان برای ایشان فراهم شود و هزینه زیادی برای مردم نخواهد داشت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار