31892
۱۰ آبان ۱۳۹۶
مدیرعامل موسسه خانه کتاب اظهار داشت؛

توسعه فعالیت‌های مردم نهاد در حوزه کتاب و کتابخوانی با حضور کودکان و نوجوانان

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در نخستین جلسه ستاد برگزاری هفته کتاب بحث کودک و نوجوان را اولویت این دوره دانست.

به گزارش کودک پرس ، نخستین جلسه ستاد برگزاری این دوره با هدف هماهنگی و برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور با حضور تشکل‌های صنفی نشر، نهادها، دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل موسسه خانه کتاب بیان کرد: تقریبا از حدود سه ماه پیش، سه جلسه شورای سیاست‌گذاری هفته کتاب در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و طی آن تصمیمات ابتدایی طرح‌ریزی شد.

وی ادامه ادامه داد: به دنبال جلسات شورای سیاستگذاری، ستاد مرکزی برای اطلاع‌رسانی و انجام کارهای اجرایی نخستین جلسه خود را (سه‌شنبه نهم آبان‌ماه) برگزار می‌کند تا درباره عملی‌تر و اجرایی‌تر کردن برنامه‌های موسسات، ادارات و غیره، گپ و گفتی را داشته باشیم.

غلامی جلیسه با اشاره به انتخاب شعار هفته کتاب «آینده روشن با خانواده کتابخوان» و نامگذاری روزهای هفته کتاب اظهار داشت: بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با توجه به مقتضیات زمانی از 20 الی 26 آبان ماه برگزار می‌شود و افتتاحیه این دوره طبق برنامه‌ریزی در ستاد هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران یعنی شهر بوشهر برپا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از ارگان ها و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی برنامه‌های خود را ارسال کرده‌اند، گفت: برخی از این برنامه‌ها در حال انجام و برخی دیگر در شرف انجام است.
مدیرعامل موسسه خانه کتاب عنوان کرد: قصد داریم فعالیت‌های مردم نهاد در حوزه کتاب و کتابخوانی توسعه یابد و گروه‌های مروج کتاب مردمی بیشترین سهم را از این هفته داشته باشند.

وی یکی از اولویت‌های اصلی خود را بحث کودک و نوجوان دانست و ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا در هر مکانی که می‌توان از حضور کودکان و نوجوانان استفاده کرد، بتوان این برنامه‌ها را انجام داد؛ مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس، آموزش و پرورش و غیره.

در ادامه نشست داریوش رضوانی، دبیر شورای سیاستگذاری هفته کتاب و نیکنام حسین‌پور، مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کردند.

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار