31519
۰۸ آبان ۱۳۹۶
رئیس شورای فرهنگ عمومی اراک خبر داد؛

بی‌تفاوتی مردم نسبت یکی از عوامل افزایش نابسامانی و آسیب‌های اجتماعی

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اراک با بیان اینکه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مهدهای کودک استان مرکزی ارائه شود گفت: کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی کار مردم را معطل نکنند.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اراکبا بیان اینکه بی تفاوتی مردم نسبت به یکدیگر سبب افزایش نابسامانی و آسیب‌های اجتماعی شده است اظهار داشت: خداوند به پهنای هستی سفره رحمت خود را گسترانده است و هیچ کس جز انبیا الهی به این عظمت احاطه ندارد و این در حالی است که تمام انسان‌ها از نعمت‌های او بهره‌ می‌برند اما در این بین انسان‌های هستند که با مجاهدت در شناخت خالق، جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: شیعیان دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توان آنان را از دیگران متمایز دانست به همین سبب مشتاق و مصر بر اقامه نماز و مواسات با دیگر انسان‌ها از جمله ویژگی‌های شاخص شیعیان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اراک تصریح کرد: به همین منظور بیشتر موضوعات فرهنگ عمومی بر اهمیت برطرف شدن مسائل و آسیب‌های اجتماعی و راهکار در راستای پیشگیری آن است زیرا بی‌تفاوتی مردم نسبت به یگدیگر سبب افزایش نابسامانی و معضلات جامعه شده است.

حسینی‌پور بیان کرد: توانمند‌سازی و مقابله افراد جامعه سبب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی‌ می‌شود به همین منظور باید آموزش‌ها و راهکارهای پیشگیرانه را از دوران مهدکودک آغاز کنیم و اهتمام ویژه به آموزش و پرورش داشته باشیم زیرا این توجه از افزایش آسیب‌های اجتماعی به مراتب بالاتر است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه خطر جدی جامعه را تهدید می‌کند مقوله کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله کارهایی است که باید از نظرات کارشناسی از آنها بهره برد تا راهکارها اثربخشی بهتری داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اراک خاطرنشان کرد: در جوامع امروزی معضل اعتیاد تنها به مواد مخدر ختم نمی‌شود و بسیاری از افراد متاسفانه به موبایل و دنیای مجازی اعتیاد دارند و باید گفت در جنبه‌های مثبت هم رعایت اعتدال شرط است.

حسینی‌پور همچنین با اشاره به اینکه خصیصه‌های شیعه باید در بین مسئولان جامعه هم دیده شود گفت: برخی مسئولان با وجود اینکه وظیفه‌ آنها خدمت به مردم بوده اما باز هم مدت‌ها آنها را معطل می‌کنند که این کار نه تنها با بر آموزه‌های دینی سنخیتی ندارد بلکه ضدانسانی و محکوم است و رعایت مواسات در هر زمینه‌ای مهم است.

وی افزود: با توجه به در پیش بوده اربیعین حسینی و اهمیت بالای راهپیمایی این روز و اینکه دشمن نظام اسلامی سالهای مدیدی سعی در ریشه‌کنی اسلام دارد اما علیرغم تلاش‌های آنان نتوانسته‌اند به کوچکترین توفیقی دست یابند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اراک بیان کرد: در حال حاضر زائران اربعین امسال بیش از 20 میلیون نفر هستند و با وجود تمام توطئه‌های دشمن باز هم این مراسم باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار